Diploma-uitreiking post-hbo extra bijzonder

De uitreiking van getuigschriften is altijd een feestelijke moment. Op 26 september was de grote dag voor 17 post-hbo accountancy studenten en 2 studenten die hun post-hbo controlling bij de HAN hadden afgerond. Maar het was om nog een reden een feestelijke dag. 6 post-hbo accountancy studenten sloten niet alleen hun theorieopleiding af, maar ook hun Praktijkopleiding MKB. Ze zijn de eerste afgestudeerden van deze nieuwe, gecombineerde AA-opleiding.

452817 Vrouw wijst naar grafiek op beeldscherm

Gecombineerde AA opleiding

De HAN in Arnhem was 3 jaar geleden de eerste hogeschool die begon met de gecombineerde AA-opleiding. Studenten kunnen op deze manier in 3 jaar hun AA-titel halen. De nieuwe opleiding voorziet in een grote behoefte van zowel studenten als accountantskantoren.

Peter Kuppen, opleidingscoördinator bij de HAN, verwacht dan ook dat de nieuwe gecombineerde opleiding over 2 jaar groter is dan de traditionele leerroute.

De komende weken plannen deze studenten hun mondelinge slotexamen bij de Koninklijke Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants. Na het behalen van dit slotexamen worden deze 6 studenten opgenomen in het register van de beroepsorganisatie en mogen ze de wettelijk beschermde titel AA achter hun naam gaan dragen. Ze zijn daarmee gebonden aan de beroepsregels van de AA accountant maar krijgen ook de bevoegdheden en de verantwoordelijkheid die een accountant heeft in het maatschappelijk verkeer. Een eervolle en belangrijke afronding van een leuke, uitdagende maar ook pittige en lange studie.

Feestelijk moment

De diploma-uitreiking is het moment waar elke student naartoe werkt. Het sluitstuk van meerdere jaren hard werken naast een zware baan. Het was dan ook weer een feestelijke bijeenkomst waarbij Maarten Tros op piano zorgde voor de muzikale omlijsting. Nogmaals proficiat voor alle geslaagden!