HAN Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

Academie Financieel Economisch Management

De finance professional van nu denkt niet alleen aan geld

Bedrijven moeten de transitie maken richting duurzaamheid, of ze nou willen of niet. Dat gaat dan niet over netjes afval scheiden, maar vooral over het toepassen van meervoudige waardecreatie. Ecologische en sociale waarden zijn daarbij net zo belangrijk als financiële waarde. Maar in de financewereld ligt de focus nog vooral op het maken van winst. Hoe help je hen de transitie te maken naar duurzaamheid?

01 december 2023
239067 Gespiegeld. man in pak met verrekijker.
Academie Financieel Economisch Management

Kennis - oh, dat kostbare goed

Kennis - het heeft wel iets weg van parels. Mensen plegen soms fraude om eraan te komen, om die waardevolle kennis onrechtmatig te bemachtigen. Of mensen verbergen hun kennis. Ze sluiten zich als oesters als ze zich niet veilig voelen om ‘m te delen, omdat ze bang zijn dat anderen ermee vandoor gaan en er geld mee verdienen dat ze niet toekomt. In gesprek met Nicole den Hartigh over die kostbare kennis.

Janet Steenhuis
13 november 2023
3a5ee510-7fc0-11ee-bcf4-b1edf976b38b Portretfoto van Nicole den Hartigh, onderzoeker bij het lectoraat Futurerproof Control van de academie Financieel Economisch Management.
Academie Financieel Economisch Management

Verpakt water? Liever uitpakken met impact!

De meeste mensen kennen ‘m wel: de Dopper. De karakteristieke hervulbare waterfles met een dop in de vorm van een beker op een nog karakteristieker voetje. Het hoofdkantoor van Dopper Nederland is gevestigd in Haarlem. Daar werkt onder andere Chrissie van Heijningen.

Janet Steenhuis
31 augustus 2023
e28cf348-5974-11ee-bdc5-024215b4a989 Chrissie van Heijningen, impactmanager bij Dopper, vult de Dopper bij een Doppertap.
Academie Financieel Economisch Management

Betere revalidatiezorg dankzij onderzoek naar inzet van digitale hulpmiddelen

Om revaliderende patiënten meer regie te geven over hun herstel en de zorg efficiënter in te richten, is de inzet van digitale hulpmiddelen sterk in opkomst. In het nieuwe dubbellectoraat ‘Digitale Transformatie in de Revalidatiezorg’ werken HAN University of Applied Sciences en de Sint Maartenskliniek samen aan digitale innovaties in de revalidatiezorg. Zorgprofessionals kunnen met nieuwe technologie bijvoorbeeld informatie uitwisselen en samenwerken met patiënten om zo betere revalidatiezorg te bieden.

30 maart 2023
513448 Ondertekening Health Valley nieuw lectoraat digitale transformatie revalidatie Yvonne de Haan en alle betrokkenen
Academie Financieel Economisch Management

Mbo-studenten maken kennis met het studeren op het hbo

Op woensdagochtend 23 november kregen we bezoek van studenten van diverse mbo’s. Zij kwamen kennismaken met de HAN en in het bijzonder met de associate degree opleidingen in de economische en juridische richtingen. De studenten volgden na een korte introductie 3 workshoprondes.

Merel Reichgelt
23 november 2022
354386 Presentatie mbo middag, auditorium R31. Economisch domein. 2021

Diploma-uitreiking post-hbo extra bijzonder

De uitreiking van getuigschriften is altijd een feestelijke moment. Op 26 september was de grote dag voor 17 post-hbo accountancy studenten en 2 studenten die hun post-hbo controlling bij de HAN hadden afgerond. Maar het was om nog een reden een feestelijke dag. 6 post-hbo accountancy studenten sloten niet alleen hun theorieopleiding af, maar ook hun Praktijkopleiding MKB. Ze zijn de eerste afgestudeerden van deze nieuwe, gecombineerde AA-opleiding.

23 oktober 2022
452817 Vrouw wijst naar grafiek op beeldscherm

Praten over Oekraïne, Poetin en tips voor in de klas

24 feb van dit jaar viel het Rusland van Poetin Oekraïne binnen. Waanzinnig! Deze oorlog duurt al maanden en heeft invloed op ons allemaal. Om dat wat er gebeurt in een ander perspectief te zetten, organiseert de HAN een avondvullend programma.

28 september 2022
420663 Beeld voor aankondiging masterclass oorlog en terrorisme
Academie Financieel Economisch Management

Wat hebben CSRD en taal met elkaar te maken?

Het klinkt de laatste tijd vaker: ‘Alleen met circulariteit en technische innovaties komen we er niet in de transitie naar duurzaamheid’. Wat zou er nog meer nodig kunnen zijn?

19 september 2022
1bf6c846-0cfb-11ee-a0cc-02565807075b Portretfoto van kwartiermaker Morele Economie Paul van der Lecq. Genomen in de hal van Ruitenberglaan 31.
Academie Financieel Economisch Management

Competentiegericht aannemen de oplossing voor tekort accountants?

Kantoormedewerkers en studenten Accountancy met elkaar in gesprek over de problemen op de arbeidsmarkt.

31 mei 2022
410385 spreker han mesters

Circulaire bedrijventerreinen

De bijdrage van bedrijventerreinen aan de circulaire economie is enorm groot, maar wordt tegelijkertijd zwaar onderschat. Om de circulaire potentie van bedrijventerreinen beter te benutten, is de inzet van de publieke professional essentieel. Deze lokale beleidsmedewerker kan, samen met relevante partners, een effectieve aanjager worden.

25 mei 2022
371780 Man is geel hesje bij zonnepanelen. Bouwkunde. Open Avond.