Nu ook in Arnhem: Pabo deeltijd versneld

In de strijd tegen het lerarentekort biedt de HAN vanaf studiejaar ’22-’23 ook in Arnhem een versnelde pabo in deeltijd aan. De opleiding is opgezet in samenwerking met de Arnhemse schoolbesturen. Eerder werd de versnelde pabo deeltijd al in Nijmegen aangeboden.

436779 Campagne beeld 2, jonge vrouwelijke deeltijdstudent met CTA maak de switch en word leraar

Geïnteresseerden kunnen al in februari 2023 starten en 2,5 jaar later kunnen ze al de trotse bezitters zijn van een pabodiploma en dus de onderwijsbevoegdheid primair (speciaal) onderwijs.

Impact maken

De versnelde pabo deeltijd in Arnhem is speciaal ingericht voor professionals die al een hbo- of wo- diploma op zak hebben en mogelijk ook werkervaring in een bepaald vakgebied. Het zijn juist deze loopbaanswitchers die door hun vakkennis, ervaring en passie op een unieke manier als leerkracht in het basisonderwijs impact maken.

Wat neem je mee?

‘Wat neem jij mee in de klas?’ is dan ook het centrale thema in de campagne voor deze opleiding. Want tijdens de opleiding ontwikkelen deze studenten zich tot een impactvolle leraar, juist doordat zij hun vakkennis, -ervaring en passie vanuit een ander vakgebied meenemen in de klas.

Vernieuwing van onderwijs

De mogelijkheid om deze opleiding in 2,5 jaar in plaats van in 4 jaar aan te bieden, past naadloos in de trend van de HAN voor de vernieuwing van het deeltijdonderwijs; het vergroten van flexibiliteit door een modulaire opzet van het deeltijdonderwijs. Bij de HAN Pabo bepaal jij jouw eigen leerroute. Samen met je studiecoach bepaal je je eigen studietempo en stem je de studie af op je werk- en privésituatie en kennisniveau.

Toelatingseisen en aanmelden

Om toegelaten te worden tot de pabo deeltijd versneld in Arnhem heb je een hbo- of wo- diploma nodig. Meer weten over aanvullende toelatingseisen of vrijstellingen? Kom naar de voorlichtingsavond op dinsdag 11 oktober of vraag een adviesgesprek aan.

31633 kind steekt vinger op