Logistics Management neemt deel aan de Logistieke Roadshow

De speciale trailer van de Logistieke Roadshow gaat het aankomende studiejaar weer op pad. De HAN sluit vanuit de opleiding Logistics Management hier graag bij aan om deze opleiding op interactieve manier onder de aandacht te brengen. De interactieve roadshow is speciaal voor vier-havoleerlingen.

83155 automotive logistics and truck 2019

The trip of your drip

Tijdens de Logistieke Roadshow maken leerlingen kennis met de logistieke sector om hen zo te interesseren voor een toekomst binnen de logistiek. Het thema van deze editie luidt: ‘The trip of your drip’. Wat in straattaal ‘de reis van jouw merkkleding’ betekent. De logistiek rondom merkkleding staat tijdens deze roadshow centraal. Een nader te bepalen influencer wordt ook betrokken bij deze editie van de Logistieke Roadshow.

Masterclass

Een of twee weken voordat de roadshow van start gaat,worden de scholieren uitgenodigd voor een inspirerende masterclass op hun school. Deze masterclass zorgt voor ‘opwarming’ van de scholieren voor de Logistieke Roadshow. Op de dag zelf worden de klassen opgedeeld in vier groepen van acht scholieren. In teamverband gaan zij onderling de strijd aan op een viertal challenges. Onder de highscores zijn mooie prijzen zoals bluetooth speakers en draadloze oortjes te winnen.

Challenges

Hieronder lees je de challenges voor de leerlingen;

1. The Fastest Trip
    Met een cargobike moeten pakketten met merkkleding bij de influencer worden bezorgd. De scholieren worden beoordeeld op snelheid, teamwork, veiligheid en accuraatheid.
  2. Knowledge is power
    Logo’s van populaire kledingmerken vormen samen een grote vrachtwagen of een ander figuur uit de sector. Iedere Europallet is voorzien van een stuk van een puzzel. De influencer stelt via de iPad een aantal vragen over de logistieke sector aan de leerlingen. Pas hierna mag er worden gepuzzeld.
  3. Plan the Trip
    Verschillende influencers en artiesten willen bepaalde kledingstukken of accessoires voor belangrijke gelegenheden. Het is aan de scholieren om een planning te maken waardoor de influencers de artikelen op tijd krijgen.
  4. Escape room
    Er zijn twee ruimtes boven in een grote trailer. De eerste ruimte is ingericht als een kledingwinkel met rekken vol kleding en een verkoopbalie met kassa. Er is een code nodig om in het magazijn te komen. Deze kluis moet worden geopend zodat de influencers in stijl en op tijd naar zijn/haar feestje kan. Afhankelijk van de verschillende niveaus worden er hints gegeven om de moeilijkheid aan te passen.

Praktische informatie

De Logistieke Roadshow wordt op locatie begeleid door een team bestaande uit vier spelbegeleiders, één coördinator en één presentator. De Logistieke Roadshow wordt kosteloos aangeboden aan de scholen.

Bij vragen kunt u terecht bij steffie.pragt@han.nl.
Bij interesse kunt u zich voor woensdag 8 juni 2022 aanmelden via logistieke.roadshow@pressplay.group.

408936 Logistieke roadshow voor Logistics Management
408937 Logistieke roadshow voor Logistics Management