Samenwerken aan onderwijskwaliteit in de regio

Onlangs heeft NRO de oproep ‘Samenwerken aan onderwijskwaliteit in de regio’ geopend, bedoeld voor bestaande netwerken die verder onderzoek willen doen naar een onderwijsvraagstuk in de regio. Vanuit het iXperium netwerk is een aanvraag ingediend.

3a4fda8e-0ce8-11ee-a74b-02565807075b kind achter ipad met ouder

Hierbij gaat het om vragen hoe je ict kunt inzetten om zelfregie bij leerlingen te ondersteunen en hoe je technologie kunt gebruiken om te differentiëren. Maar het gaat ook om de vraag wat dit betekent voor de leerkracht en welke consequenties dit heeft voor een flexibele klasorganisatie en de schoolorganisatie. In het onderzoek staan de ambities en vragen van de scholen centraal waarbij een ontwerptraject op school ‘evidence-informed’ wordt vormgegeven.

iXperiumnetwerk

Deze call biedt een mooie kans om een vervolg te geven aan de verdere samenwerking, versterking en verduurzaming van het iXperiumnetwerk waaronder de Onderzoekswerkplaats Gepersonaliseerd leren met ict en de scholen van iXperium Arnhem en iXperium Nijmegen die bezig zijn met vraagstukken ten aanzien van ict en eigentijds leren.