Machteld Roos treedt toe tot de Raad van Toezicht van de HAN

Met ingang van 1 juli a.s. treedt drs. Machteld Roos (1975) als lid toe tot de Raad van Toezicht van de HAN. De Raad van Toezicht en het College van Bestuur heten Machteld van harte welkom!

299386 Kapittelweg 33 Nijmegen Ergotherapie studeren hbo opleiding studenten kantine met laptop

Opvolger van Eric Steeghs

Machteld Roos volgt Eric Steeghs op. Zijn tweede termijn loopt op 30 juni 2021 af. We zijn Erik dankbaar voor de kennis en kunde die hij de afgelopen jaren met veel gedrevenheid heeft ingebracht.

Focus op bedrijfsvoering en financiën

Machteld gaat zich in haar rol als toezichthouder van de HAN vooral richten op het aandachtsgebied bedrijfsvoering en financiën. Als bedrijfseconoom heeft Machteld veel ervaring opgedaan in verschillende directiefuncties en is zij goed bekend met het onderwijs- en onderzoeksveld. Ze heeft onder meer gewerkt bij de UvA Business School, SEO Economisch Onderzoek en onderzoeksinstituut NIVEL. Sinds 2017 werkt ze als directeur van de Environmental Sciences Group van Wageningen University & Research (WUR). Vanaf 1 september a.s. gaat Machteld aan de slag als vicevoorzitter van het College van Bestuur van de Universiteit Twente.

Sinds 6 jaar heeft Machteld verschillende nevenfuncties als toezichthouder. Zo is zij lid van de Raad van Toezicht van het Amphia Ziekenhuis en vicevoorzitter van de Raad van Toezicht van Amarant.

Wat doet de Raad van Toezicht?

Machtelds benoeming als lid van de Raad van Toezicht van de HAN loopt van 1 juli 2021 tot en met 30 juni 2025. De Raad van Toezicht bestaat uit 7 leden en houdt toezicht op de uitvoering van werkzaamheden en de uitoefening van bevoegdheden door het College van Bestuur. Ook staat de Raad van Toezicht het bestuur met raad terzijde.

We kijken uit naar de samenwerking met Machteld en haar bijdrage aan de HAN.

303211 Portretfoto van Machteld Roos, lid van de Raad van Toezicht