HAN Pabo studenten maken eindelijk kennis met iXperium Arnhem

Eerstejaars HAN Pabo studenten hebben op donderdag 2 juni eindelijk kennis mogen maken met iXperium Arnhem. Opvallend aan het bezoek was het enthousiasme van de eerstejaars over het gebruik van verschillende devices in het werkveld en de meerwaarde hiervan.

236879 studenten met VR-bril op

Alle studenten die in februari gestart zijn met de voltijd bachelor Leraar Basisonderwijs (Pabo), hebben voor het eerst een bezoek gebracht aan iXperium Arnhem. Vanaf nu weten ze wat het Ixperium voor hen kan betekenen en kregen ze antwoord op vragen als: wat kun je er doen, welke devices zijn beschikbaar en kun je die lenen en wie kun je bijvoorbeeld om advies vragen.

Leren door te ervaren

Tijdens het bezoek kregen studenten de opdracht alle devices zelf te ervaren met twee vragen in het achterhoofd. Wat is je persoonlijk favoriete device? En welke meerwaarde zie je bij devices voor leerlingen in het basisonderwijs? Zo hebben ze vooral meerwaarde voor kinderen gezien bij de verschillende OSMO-spellen, de software van Prowise en bij de inzet van virtual reality voor bovenbouwgroepen.

Studenten zijn positief gestemd

De studenten waren positief over de mogelijkheid om verschillende geleende devices in het werkveld te kunnen gebruiken. Daarnaast waren de studenten enthousiast over de mogelijkheid om met de eigen stageklas naar iXperium Arnhem te gaan. Het iXperium team hoopt deze groep enthousiaste studenten vaker in Arnhem te mogen verwelkomen.

Bron: iXperium