Gratis studiekeuze webinars voor ouders

Hermien Miltenburg van het blog Studiekeuzekind organiseert gratis webinars over studiekeuze, speciaal voor ouders. Het volgende webinar is op 25 mei om 19:30. Daarin blikt studiekiezer Matts terug op zijn studiekeuzeproces. Dat doet hij samen met zijn vader Rolf Nijman, schooldecaan.

werken in de hal

In het webinar van 25 mei gaat Hermien Miltenburg van het blog Studiekeuzekind in gesprek met schooldecaan Rolf Nijman en zijn zoon Matts. Ze blikken terug op het studiekeuzeproces van Matts aan de hand van het Studiekeuzestripboek. In dat stripboek staan de stappen die je als studiekiezer en ouder kunt maken in het studiekeuzeproces. Hoe hebben Rolf en Matts dat proces samen doorlopen?

Hermien zal het ook hebben over geldzaken en het nemen van een tussenjaar. Dit webinar gaat over het kiezen voor een hbo of wo opleiding en is niet verbonden aan een bepaalde hogeschool of universiteit. Ouders kunnen de webinars gratis bijwonen. Jongeren mogen natuurlijk ook aanschuiven.

Meer lezen over studiekeuze