Werk en studie combineren kan prima

Het combineren van een studie met werk kan volgens Bastiaan Rijkse prima, vertelt hij in een interview met Tech Gelderland. Hij volgt momenteel de deeltijdopleiding Smart Industry aan de HAN.

272132 Foto van deeltijdstudent Bastiaan Rijkse van het Tech Gelderland artikel 'deeltijdstudie combineert prima met werk'.

Via een deeltijdstudie blijven verdiepen

In 2019 startte Bastiaan Rijkse met de associate degree-opleiding Smart Industry aan de HAN. Tech Gelderland zocht hem op bij zijn werkgever Verheij Metaal in Ulft om te kijken hoe het werken en leren hem bevalt.

In 2013 kwam Bastiaan bij Verheij Metaal terecht. Hij werkte een deel van de tijd bij de productie en een deel bij werkvoorbereiding. Hierdoor kwam hij erachter wat hij echt leuk vindt en waar hij zich verder in wilde verdiepen. Dat was in zijn geval de automatisering van werkprocessen en de planning, hierdoor was de opleiding Smart Industry een logische keuze.

Lees hier hoe het combineren van werk en studie Bastiaan vergaat in het volledige artikel van Tech Gelderland.

Fotograaf close up: Huub Luijten
Fotograaf Bastiaan op werkplek: Erik van 't Hullenaar

272133 Foto van deeltijdstudent Bastiaan Rijkse, aan het werk bij Verheij Metaal.
Bastiaan Rijkse op zijn werkplek Verheij Metaal