College van Bestuur on tour

Op maandagochtend 15 maart bracht het College van Bestuur een bezoek aan de Academie IT en Mediadesign. Het was een eerste bezoek van een tour die het College brengt langs alle 14 academies van de HAN.

33aa6d4a-0cf0-11ee-9313-02565807075b Student krijgt online onderwijs

Het programma

Tijdens deze ochtend werd het College van Bestuur in vogelvlucht meegenomen langs projecten en initiatieven die door onze docenten, studenten en onderzoekers worden uitgevoerd. Vanuit de eigen Communication & Multimedia Design-studio volgden het College van Bestuur, samen met het Managementteam IT en Mediadesign,  presentaties die collega’s en studenten vanuit huis gaven.

Drie thema’s stonden centraal: projecten binnen de HAN zwaartepunten, projecten binnen de driehoek en ‘student beter gezien en gehoord’. In het kader van dit laatste thema gingen alle deelnemers in discussie omtrent de stelling: ‘De HAN, en dus ook de Academie IT en Mediadesign, is verantwoordelijk voor het persoonlijk welzijn van studenten’. Studenten gaven aan dat continue communicatie, vanuit alle ‘lagen’ van de organisatie, van College van Bestuur tot studieloopbaanbegeleider gewenst is. Zeker in corona-tijd, waar het persoonlijk welzijn van de student grote invloed heeft op het studiesucces.

8cd01ea6-0cf0-11ee-b66c-02565807075b College van Bestuur, Bridget Kievits, Rob Verhofstad, Yvonne de Haan

HAN Family

Een van de studenten opperde ‘een HAN family community, wellicht een platform waar studenten/docenten hun verhalen en gevoelens kunnen delen om saamhorigheid te creëren’. Vanuit het Communication & Multimedia Design profiel Experience Design kwam het aanbod om de informatiebehoefte van studenten verder te onderzoeken en de communicatie naar die behoefte vorm te geven. Kortom, over dit onderwerp zijn we met de HAN en Academie IT en Mediadesign nog lang niet uitgepraat!