Karen Kotten-Lips is finalist in de Docent van het Jaar verkiezing 2021

De HAN heeft docent Voeding en Diëtetiek Karen Kotten-Lips voorgedragen als Docent van het Jaar 2021, georganiseerd door het ISO. Karen behoort tot de 4 finalisten van de verkiezing. Onze felicitaties gaan uit naar Jessica Zweers van de Hanzehogeschool; zij is in de finale op 21 april uitgeroepen tot winnaar en dus Docent van het Jaar 2021.

284231 Foto van Karen Kotten-Lips voor docent van het jaar

Update

HAN-docent Karen behoort tot de finalisten

Karen Kotten-Lips behoort tot de 4 finalisten van de Docent van het Jaar 2021 verkiezing! Tijdens de finale op 21 april bleek helaas dat Karen niet de winnaar is. Namens het College van Bestuur van de HAN laat voorzitter Rob Verhofstad weten bijzonder trots te zijn op de prestatie van Karen Kotten-Lips.

284238 Foto van Karen Kotten-Lips voor docent van het jaar

“Ook zonder de titel is Karen voor ons een absolute winnaar. De toewijding en het enthousiasme waarmee zij haar docentschap invult is geweldig om te zien. Het feit dat studenten en collega’s haar hebben voorgedragen, bewijst hoezeer Karen alom wordt gewaardeerd. Haar nominatie was een terechte en waardevolle bekroning voor haar gepassioneerde inzet. Als organisatie zijn we bijzonder trots en verguld met een docent als Karen.”

Bekijk de video

Maak kennis met Karen Kotten-Lips

Het ISO is de grootste landelijke studentenorganisatie van Nederland en organiseert voor de 5e keer deze contest onder docenten van hogescholen en universiteiten.

Flabbergasted

Karen die normaal gesproken het hart op haar tong heeft liggen, viel spontaan stil toen haar opleidingsmanager van de Academie Paramedische Studies, Vivianne Ceelen, haar vertelde dat ze genomineerd was voor Docent van het Jaar. Karen: “Ik was flabbergasted. Zonder dat ik het wist, hebben studenten en docenten gewerkt aan de voorbereiding van de voordracht. Tuurlijk span ik me iedere dag in om studenten en docenten verder te helpen. Dat is waarvoor ik op deze wereld ben gezet. Deze nominatie is natuurlijk een geweldige erkenning.”

Aanstekelijk enthousiasme

Behalve de mooie voordrachten op papier van studenten en docenten, wist student Mariska vanuit de Opleidingscommissie in een pakkend filmpje het College van Bestuur ervan te overtuigen dat Karen dit jaar de HAN genomineerde moest worden. “Karens enthousiasme werkt aanstekelijk. Haar positieve vibe verraadt iedere dag opnieuw dat ze zowel van het vak Voeding houdt als van het lesgeven an sich. Ze weet studenten uit te dagen en out-of-the box te denken. Ze vraagt altijd naar feedback en je merkt dat ze daar ook écht iets mee doet.”

Generalistische docent

Karen is een generalistische docent. “Ik ben docent Voeding en Diëtetiek, doe veel coaching projecten, geef praktijklessen rondom communicatie en ben studieloopbaanbegeleider van zowel 2e, 3e als 4e jaars studenten. Verder span ik me in om programmatisch toetsen en ervaringsleren te implementeren in de opleiding. Deze onderwijsbewegingen breng ik op gang en houd ik in beweging.”

Comenius netwerk

De laatste 4 genomineerden worden lid van het Comenius Netwerk. Hier komen de winnaars van Comeniusbeurzen samen om ervaringen en kennis over onderwijs en onderwijsvernieuwing te delen. Het netwerk is tevens een gesprekspartner van het ministerie van OC&W. De uiteindelijke winnaar krijgt van 2021 krijgt een jaar lang een ‘erezetel’ in het bestuur van het Comeniusnetwerk.

Lees meer: 4 finalisten strijden om de titel Docent van het Jaar 2021

Fotografie: Gema Perez