Het circulaire kroonjuweel van Arnhem

Als een fysieke eindpresentatie niet lukt in verband met COVID, dan maar op een andere manier. De 3e jaars studenten van de opleiding Bouwkunde hebben hun eindpresentatie als alternatief in een magazinevorm gegoten.

Tekening. Bouwkunde.

In de periode september 2020 tot en met januari 2021 hebben 133 Bouwkunde studenten gezamenlijk 2 plannen ontwikkeld voor het braakliggend terrein rondom de voormalige melkfabriek in Arnhem. Voor het project is samengewerkt met BPD en de gemeente Arnhem. Met de presentatie sluiten zij dit studieonderdeel af.

Ontwerp maken en uitwerken

De studenten hebben voor dit project integraal moeten samenwerken. Vervolgens heeft elke groep van 7 studenten, voor een kavel van 1 van beide stedenbouwkundige plannen, een ontwerp gemaakt en uitgewerkt. Over dat ontwerp hebben zij voor dit magazine een artikel geschreven.

InBUILT is dienst als eindpresentatie voor de studenten bouwkunde.

Workshops

Met 2 workshops (1x halve dag en 1x hele dag) zijn de studenten geholpen met het opzetten en uitwerken van het artikel. Elke groep heeft 1 artikel gemaakt. Het samenvoegen is door enkele studenten en docenten samen uitgevoerd. Docent Bouwkunde, Okke Boom licht toe: “Samen met de studenten Stan Laan, Nino Lieftink, Lucca Ardesch en Hans van der Elzen is de titel bedacht en de kaft gemaakt.”

Vakliteratuur

Okke: “De opdracht om een artikel te schrijven is extra leuk. Het is namelijk heel gebruikelijk dat studenten veelvuldig artikelen raadplegen die zijn verschenen in de vakliteratuur. Op deze manier hebben ze een beetje ervaren wat er wel niet nodig is om een goed artikel samen te stellen.”

Het is heel gebruikelijk dat studenten veelvuldig artikelen raadplegen die zijn verschenen in de vakliteratuur.

In woord en beeld

Benieuwd naar InBUILT│studentenwerk van de Academie Built Environment in woord en beeld? Blader deze 1e editie eens door. Heb je liever een fysiek magazine in handen? Binnenkort krijgen de studenten InBUILT thuisgestuurd. Andere geïnteresseerden kunnen een hardcopy opvragen en krijgen deze (zolang de voorraad strekt) opgestuurd.