Uitreiking HAN Green Awards

Tijdens het SEE-café zijn, in samenwerking met de Green Office, voor het eerst de HAN Green Awards uitgereikt. Een filmpje van de uitreiking vind je op het YouTubekanaal van de Green Office.

Cheque Green Awards 2020

Er waren in 3 categorieën in het totaal 13 nominaties. Uit deze nominaties zijn 6 kandidaten geselecteerd op basis van de vastgestelde criteria. In een week hebben vervolgens bijna 600 mensen gestemd. Dit heeft de volgende winnaars opgeleverd.

Docent: Lienke Clijsen

Lienke is docent Bouwkunde en alles wat ze doet, de lessen die ze maakt en geeft, is gericht op de het stimuleren van de intrinsieke motivatie van studenten om duurzaam te ontwikkelen in hun vakgebied. Duurzaamheid is volgens Lienke geen thema, het is een bovenliggende levensbehoefte die te allen tijde aandacht moet hebben.

Medewerker: Leon Bunthof

Leon is onderzoeker Duurzame energie en werkt aan de realisatie van toepassingen die bijdragen aan de duurzame energietransitie. Momenteel ligt zijn focus op gebouw geïntegreerde zonne-energie systemen.

Project: Duurzame Abri

Bij het ontwerp is volledig uitgegaan van biobased materialen: hout, biocomposieten en bioplastic. Er komt dus geen plastic en aluminium aan te pas. Begin 2021 wordt een abri onthuld en in gebruik genomen in de gemeente De Bilt.

GEFELICITEERD!

Wij willen alle winnaars van harte feliciteren met hun prijs van 500 euro, te besteden aan het uitbreiden of voortzetten van hun inspanningen op het gebied van duurzaamheid. Volgend jaar december reiken we voor de HAN Green Awards opnieuw uit. We hopen op nog meer nominaties en stemmers dan dit jaar. Dat het een mooie traditie mag worden.Â