studenten in lounge ruimte

Lectoraat Eigentijds Beoordelen en Beslissen

Zet leraren in voor gelijke kansen

Wat kun je als leerkracht doen om de kansen van je leerlingen te verhogen? Marijke van Vijfeijken deed daar onderzoek naar voor haar promotie en ontwikkelde een lesprogramma voor leraren. De inzichten die dit opleverde, zijn ook bruikbaar voor de PABO en de lerarenopleidingen.

HAN Redactie
31674 kinderen in de klas met vinger omhoog
Lectoraat Eigentijds Beoordelen en Beslissen

Goodie bag Eigentijds beoordelen en beslissen

Voor de installatie van Tamara van Schilt-Mol op 15 april is een goodie bag ontwikkeld vol met interessante tools, handreikingen en artikelen.

HAN Redactie
255833 lego poppetje met verrekijker
Lectoraat Eigentijds Beoordelen en Beslissen

Veel interesse voor Programmatisch toetsen

Tamara van Schilt-Mol (HAN) en Liesbeth Baartman (HU) krijgen regelmatig vragen over programmatisch toetsen. Wat zijn mooie voorbeelden? Waar vind ik ervaringsverhalen? Wie zou me input kunnen geven? De webinar die ze over dit onderwerp organiseerden, had dan ook veel bekijks.

HAN Redactie
lectoraat eigentijds beoordelen en beslissen
Lectoraat Eigentijds Beoordelen en Beslissen

HAN Toetsevent 2019: blijf leren over toetsen

Hoe toetsen, evalueren en beoordelen we en hoe kan het beter? Dat was de belangrijkste vraag tijdens de workshops en bootcamps van het HAN Toetsevent 2019. Een verslag van een middag vol programmatische toetsing en formatieve evaluatie.

HAN Redactie
Studenten zittend op bank
Lectoraat Eigentijds Beoordelen en Beslissen

Beter toetsen maakt je een beter leraar!

De behoefte aan meer kennis over toetsen is groot bij de studenten. Dat merken de docenten van de lerarenopleiding Gezondheidszorg en Welzijn (LGW). Leerlingen hebben ook het recht om goed getoetst te worden, vindt hoofddocent Nollie Bekkers. “Voor ons hoort bekwaamheid in toetsen gewoon bij het vak van leraar.”

HAN Redactie
Docent legt uit tijdens groepsopdracht