Lectoraat Eigentijds Beoordelen en Beslissen

Eigentijds beoordelen en beslissen

Voor de installatie van Tamara van Schilt-Mol op 15 april is een goodie bag ontwikkeld vol met interessante tools, handreikingen en artikelen.

Er is geen omschrijving beschikbaar
HAN Redactie
lego poppetje met verrekijker
Lectoraat Eigentijds Beoordelen en Beslissen

Studentvaardigheden voor formatief evalueren

Door het inzetten van formatief evalueren hebben zowel docenten als studenten beter zicht op de voortgang van studenten. Studenten worden uitgedaagd om hun eigen werk te evalueren en vervolgens hun eigen leerproces aan te passen.

HAN Redactie
drie studenten van de master ontwerpen van eigentijds leren, lachen.
Lectoraat Eigentijds Beoordelen en Beslissen

Hoe we bij de HAN een leven lang ontwikkelen

Wat heeft een klantmanager van een gemeente die een training volgt gemeen met een student mondzorgkunde die werkt bij de masterkliniek in het Radboudumc? Beiden investeren in een leven lang ontwikkelen in de praktijk. Ze kwamen aan bod tijdens een spotlightsessie op de EAPRIL conferentie.

Marleen de Roo
Sfeerfoto van een deel van het publiek tijdens de opening EAPRIL 2022
Lectoraat Eigentijds Beoordelen en Beslissen

Change agents creëren voor gelijke kansen

Ben je met een zilveren paplepel in de mond geboren of stond je wieg driehoog-achter in een volkswijk? Het maakt uit voor de kansen die je krijgt. En voor je gezondheid. Marijke van Vijfeijken, themaleider ‘Betere sociaaleconomische positie’, onderzoekt met haar team wat nodig is om kansen te keren.

HAN Redactie
Afbeeldig voor webinar Herkennen van sociaaleconomische gezondheidsverschillen
Lectoraat Eigentijds Beoordelen en Beslissen

Kennen we over 25 jaar het woord ‘toetsen’ nog?

Wie zal het zeggen. Het HAN-lectoraat Eigentijds beoordelen en beslissen organiseerde op 14 april de HAN Toetsconferentie op de campus in Nijmegen. Een hele dag brainstormen met onderwijsprofessionals uit het po, vo en h(b)o over wat toetsing betekent voor de ontwikkeling van de leerling.

HAN Redactie
Toetsconferentie zaal publiek
Lectoraat Eigentijds Beoordelen en Beslissen

Eerlijk onderwijs: wat is dat?

De plek waar je wieg staat bepaalt te vaak je sociaaleconomische positie. Niet voor even, maar een leven lang. De oplossing? Eerlijk onderwijs! Maar: wat is eerlijk? Promovenda Marijke van Vijfeijken schreef er met andere experts een boek over.

HAN Redactie
Vijf kinderen zitten aan hun tafel in de klas, waarvan één kind zijn vinger opsteekt om een vraag te stellen. Foto voor de opleiding leraar basisonderwijs
Lectoraat Eigentijds Beoordelen en Beslissen

Zet leraren in voor gelijke kansen

Wat kun je als leerkracht doen om de kansen van je leerlingen te verhogen? Marijke van Vijfeijken deed daar onderzoek naar voor haar promotie en ontwikkelde een lesprogramma voor leraren. De inzichten die dit opleverde, zijn ook bruikbaar voor de PABO en de lerarenopleidingen.

HAN Redactie
De lerares van de opleiding leraar basisonderwijs geeft persoonlijke uitleg aan leerling aan haar tafel
Lectoraat Eigentijds Beoordelen en Beslissen

Veel interesse voor Programmatisch toetsen

Tamara van Schilt-Mol (HAN) en Liesbeth Baartman (HU) krijgen regelmatig vragen over programmatisch toetsen. Wat zijn mooie voorbeelden? Waar vind ik ervaringsverhalen? Wie zou me input kunnen geven? De webinar die ze over dit onderwerp organiseerden, had dan ook veel bekijks.

HAN Redactie
eigentijds beoordelen en beslissen