Alumni event Digitale Transformatie

401548 alumni event

Op 23 juni nemen Marco Derksen en Sander Duivestein je, tijdens het eerste alumni event van de Academie Business & Communicatie, mee in de wereld van Digitale Transformaties. Welke impact hebben Digitale Transformaties op ons professionele leven? Zorg dat je er bij bent!

Laat je inspireren!

Marco Derksen, expert digitale transformatie en eigenaar van het toonaangevende marketingblog Marketingfacts, en Sander Duivestein, trendwatcher en co-auteur van het boek Echt Nep, nemen je op een interactieve en inspirerende manier mee in trends en ontwikkelingen op het gebied van digitale transformatie. Sander gaat in op het spelen met de realiteit in tijden van Artificial Intelligence (AI), deepfakes en de metaverse. Van computergegenereerde influencers tot de toekomst van deepfakes. Mensen hebben altijd de behoefte gehad om te spelen met de realiteit, maar niet eerder kon dat zo gemakkelijk en geloofwaardig als nu. Hoe houden we grip op de werkelijkheid als het neppe steeds vaker boven het echte wordt verkozen?

Natuurlijk kun je ook zelf aan de slag tijdens diverse workshops zoals bijvoorbeeld 'Ethisch ondernemen in de platformeconomie'. We sluiten de dag af met een gezellige (netwerk)borrel.

Ben je alumni of docent van de opleidingen Commerciële Economie, Communicatie, Food & Business, ORM of onze deeltijd digitale marketing & sales opleidingen? Mis deze dag niet, en meld je snel aan want vol = vol!

Snelle info

Datum en tijd

Locatie
Albertinum
Heijendaalseweg 121
Nijmegen

Deelname
Gratis voor alumni en docenten (t.w.v. €150.-)

Programma

12:45 - 13:15 uur     Ontvangst

13:15 - 13:30 uur     Opening - dagvoorzitter Marco Derksen

13:30 - 13:40 uur     Welkom - academiedirecteur Raoul van Etten

13:40 - 14:00 uur     Inleiding in Digitale transformatie - Marco Derksen

14:00 - 15:00 uur     Keynote Sander Duivestein - Digitale Trends en Ontwikkelingen

15:00 - 15:30 uur     Pauze incl. kleine snack

15:30 - 17:00 uur     Workshops*

17:00 - 17:15 uur     Afsluiting

17:15 - 18:30 uur     Borrel 

*Zie hieronder meer informatie over de workshops die worden gegeven. Op het aanmeldformulier kun je aangeven welke workshops jouw voorkeur hebben. 

84f019be-0cf7-11ee-819e-02565807075b alumni event, netwerkborrel

Sander Duivestein

Sander Duivestein (1971) is spreker, trendwatcher, internetondernemer, adviseur, auteur en columnist over de impact van nieuwe technologie.

Hij schreef in de afgelopen jaren meerdere boeken en rapporten over onder andere het Internet of Things, Wearables, Big Data, Social Media, Mobile, Cloud Computing en de economische crisis. Naast bovengenoemde onderzoeken omvat zijn expertise o.a. de volgende onderwerpen: Bitcoin 2.0, robots, technologische werkloosheid, collaboration / platform economy, wearable computing, kunstmatige intelligentie. Sander is regelmatig in de traditionele media te bewonderen. Zijn opinie omtrent nieuwe technologie is terug te vinden in dag- en weekbladen, op de radio en op televisie. 

In Sander’s ogen verandert technologie de wereld in een razendsnel tempo. “Versnelde verandering is de enige constante in het digitale tijdperk”. Het is Sander’s missie om te duiden wat de impact van technologie is op mens, bedrijf en maatschappij. Bedrijven moeten geen weerstand bieden aan nieuwe technologie, maar deze juist aangrijpen om te veranderen. Het is Digitaal Darwinisme. Het is adopt or die!

 

Marco Derksen

Marco Derksen is strategisch adviseur digitale transformatie en digitaal leiderschap. Hij is oprichter en partner van strategisch adviesbureau Upstream. Marco is adviseur, spreker en inspireert op het gebied van (digitaal) leiderschap bij digitale transformatie.

Binnen Upstream maar ook als docent, spreker en dagvoorzitter houdt Marco zich voortdurend bezig met de impact van digitale technologie op mens en maatschappij, overheid en bedrijfsleven en in het bijzonder de digitale transformatie en leiderschap bij digitale transformatie.

Hij richt zich op de opkomst van o.a. robots, technologie en kunstmatige intelligentie in onze maatschappij. Aan deze ontwikkelingen voegt hij zijn kennis en kijk toe óf en hoe technologie kan worden ingezet ter ondersteuning van de mens. Ook is hij kerndocent van de Post-HBO opleiding Digital Business Transformation aan de Hogeschool Arnhem en Nijmegen.

Workshops

Effectief omgaan met je tijd - Mustafa Akpinar (workshop 1; max. 20 deelnemers)
In Effectief omgaan met je tijd presenteert Mustafa Akpinar een holistisch stappenplan om slim en effectief te werken. Zijn methode onderscheidt zich door een complete aanpak te bieden waarbij (young) professionals zelf invulling kunnen geven aan hun werkwijze, waardoor deze beter afgestemd is op hun persoonlijke ritme en omstandigheden. De focus ligt vaak op werkgerelateerde omstandigheden terwijl privé, studie en werk tegenwoordig geen gescheiden domeinen (meer) zijn in het leven van (young) professionals. Benieuwd hoe jij nóg effectiever kunt omgaan met je tijd?

Ethisch/Eerlijk ondernemen in de platformeconomie - Niels Meijssen (workshop 2; max 20 deelnemers)
Steeds weer hogere commissies, misleidende websites en monopolies van grote techbedrijven. Platformen waarop aanbieders en afnemers bij elkaar komen, zijn er door lamgelegd. De menselijke maat is uit het oog verloren door de jacht op winst en de hebzucht van aandeelhouders. Of het nu om taxi’s, reizen of boeken gaat. Onmenselijk is het, maar ja, wat kun je eraan doen? Niels Meijssen geeft antwoord op die vraag tijdens zijn workshop.

Visueel communiceren, de basis - Rik van Schendel (workshop 3; max. 20 deelnemers)
Ken je dat? Je presentaties zijn verworden tot een ellenlange reeks van sheets met veel tekst en je merkt dat je publiek de rode draad verliest. Een overleg met collega's waar het lijkt of je een andere taal spreekt. Een plan van aanpak van 20 pagina's wat je maar niet 'verkocht' krijgt aan je manager.

Nou, dan ben je niet de enige. Als je wil dat dat jouw verhaal wel blijft hangen, iedereen het eenduidig begrijpt en het interessant gaat vinden, dan is deze workshop visueel communiceren iets voor jou. Men zegt niet voor niets 'een beeld zegt vaak meer dan duizend woorden'. In deze workshop leer je de basis van visueel communiceren. Naast praktische tips gaan we vooral tekenen en ontdekken. Goed om te weten: tekenervaring NIET vereist.

Unlock your creative potential - Stefan Renkema (workshop 4; max. 20 deelnemers)
Hoe blijven we als mens waarde toevoegen in een wereld die steeds verder digitaliseert? Het antwoord op deze vraag ligt in ons creatieve denkvermogen. In deze verrassende workshop maak je kennis met een aantal praktische technieken waarmee je het creatieve potentieel van jouw brein meteen kunt activeren!

Work/life balance voor professionals - Loes Krebbers (workshop 5; max 20 deelnemers)
De wereld staat mede dankzij alle digitale toepassingen 24/7 aan. Maar geldt dat ook voor jou? Heb jij een gezonde cadans tussen werk en privé? Voel jij je vitaal en energiek op je werk en in je leven? In deze workshop krijg je een inkijkje in hoe je zelf de touwtjes weer in handen neemt voor een vitaal leven. 

De zin en onzin van Bitcoin en NFT's - Danny Oosterveer (workshop 6; max 20 deelnemers)
Regelmatig lees je in het nieuws over duizelingwekkende bedragen die omgaan in bitcoin en NFT’s. In zijn presentatie scheidt Danny zin en onzin over de bitcoin en andere cryptovaluta. Wat is het nu wel of niet en wat is nu de toegevoegde waarde van bitcoin?

Maak kennis 

De workshopgevers

  • Mustafa Akpinar

    Mustafa Akpinar studeerde bedrijfseconomie, theologie en bedrijfscommunicatie en is als docent en PhD Kandidaat verbonden aan de Radboud Universiteit. Voorheen was hij werkzaam als docent-onderzoeker aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.
     

  • Niels Meijssen

    Niels Meijssen is partner bij de digitale studio Todaytomorrow en oprichter van de 'eerlijke boekingssite' Moonback. In 2020 werd hij door De Ondernemer verkozen tot Meest Inspirerende Ondernemer van het Jaar.
     

  • Rik van Schendel

    Rick van Schendel is eigenaar van studioduikboot.nl. Als ik terugblader door mijn scheepslogboek, dan zie ik de vele reizen die ik gemaakt heb. In de rol van kunstenaar, docent en kapitein altijd staat bij mij het onderzoeken, maken en vooral verhalen vertellen centraal. Mijn kompas? De wereld mag wel wat vrijer, speelser en groener!
     

  • Stefan Renkema

    Stefan Renkema is een van de twee oprichters van tafelgasten.com en een ervaren trainer en sales professional. In de visie van Stefan Renkema zijn empathie, creativiteit en doorzettingsvermogen cruciaal om als sales professional waarde te creëren. Hij daagt deelnemers uit om op nieuwe manieren naar hun eigen vak te kijken. Stefan is auteur van diverse salesboeken en als hoofddocent sales verbonden aan de Hogeschool van Arnhem & Nijmegen. Sinds 2017 is hij tevens directeur opleidingen bij Your Ability.
     

  • Loes Krebbers

    Loes Krebbers heeft ruime ervaring in het onderwijs als docente, senior (studie)loopbaanbegeleider, (vitaliteits) trainer en pijlercoördinator en is verbonden als hoofddocente aan de opleiding Communicatie bij de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. 

  • Danny Oosterveer

    Kind van het internet. Eigenaar van de podcast Station Decentraal, de podcast waar de sprekers op toegankelijke manier alles over cryptocurrency bespreken. de Head of marketing bij AMDAX. Auteur van Data-bedreven marketing (2020) en Digital Analytics (2018) en co-auteur van meerdere andere werken. Fervent spreker over data-gedreven marketing en crypto. Danny is docent bij (Frankwatching) en aan de Hogeschool Arnhem en Nijmegen. Daarnaast is hij actief blogger op o.a. Marketingfacts en Frankwatching.
     

Aanmelden en contact

Heb je interesse in dit alumni-event en ben je alumni of docent van de opleidingen Commerciële Economie, Communicatie, Food & Business, ORM of onze deeltijd digitale marketing & sales opleidingen? Meld je dan aan en laat je inspireren! 

Deelname aan het event is gratis (t.w.v. €150). Inloop vanaf 12:45 uur, start programma 13:15 uur in het Albertinumklooster (Heyendaalseweg 121, Nijmegen).

Het alumni-event wordt georganiseerd door de voltijd opleiding Communicatie en de post-hbo Digital Business Transformation van de HAN. ​Heb je vragen of wil je meer informatie, stuur dan een mail naar alumni.abc@han.nl. 

Telefoons internationaal