Sales Management (Post-hbo)

Presentatie, presenteren, vergaderen
Meld je aan
De opleiding start een aantal keer per jaar
Meer informatie...
Brochure, helpdesk
  • Vraag een adviesgesprek aan
    Stel al je vragen aan een specialist
  • Stel een snelle vraag
    Aan het HAN VoorlichtingsCentrum
  • Brochure aanvragen
    En bekijk thuis rustig het aanbod
Kom langs
Open avonden, meeloopdagen, etc.
  • 20
    Nov
    Open Avond
    Arnhem - 18:00 - 21:00 - 2019
  • 20
    Nov
    Open Avond
    Nijmegen - 18:00 - 21:00 - 2019
  • 11
    Mar
    Open Avond
    Arnhem - 18:00 - 21:00 - 2020

De opleiding start op 7 november 2019

De doelen zijn scherp. De concurrentie ligt op de loer. Jij weet je team te inspireren. Coacht ze richting jullie einddoel. Je haalt alles uit jezelf én je teamleden. De eindstreep nadert. Pakt jouw team de winst? Met het post-hbo-diploma Sales Management maak jij ze sterk. Meld je nu aan!

In het kort

    7 maandenDuur
    15.00-21.30 uurLestijden (tweewekelijks)
    hbo+Niveau
    € 4995,-KostenExclusief examengeld: € 599,-

Voor wie is deze opleiding?

Geef jij leiding aan een salesteam? Wil je je managementvaardigheden versterken? Het maximale uit jezelf én je team halen? En pas je dit graag direct toe in je werk? Ga dan voor de post-hbo-opleiding Sales Management! Kijk ook naar de toelatingseisen. 

Programma

Je gaat aan de slag met je kennis en vaardighedenHet salesproces en de financiën komen uitgebreid aan bod. Je oefent met coaching en inspiratie. En kijkt naar je eigen kwaliteiten en ontwikkelpunten. Topdocenten uit de praktijk helpen je hierbij. Ook werk je aan je eigen beroepsproducten en vaardighedenDit maakt de opleiding praktisch en toepasbaar. Het programma van de opleiding Sales Management bestaat uit 6 modules:

  • Module 1: Sales procesmanagement
    ​Mooie bedrijfsresultaten beginnen met heldere doelen en een goed georganiseerd salesproces. Je gaat aan de slag met het analyseren, inrichten en innoveren van het salesproces binnen jouw eigen organisatie. Er is aandacht voor: financiële analyse, klantportfolio management, forecasting en performance & control. Je analyseert relaties met interne en externe stakeholders. En krijgt handvatten voor het optimaliseren hiervan.
     
  • Module 2: Introductie in digitale transformatie en social selling
    De digitale transformatie is op dit moment misschien wel het meest besproken onderwerp in organisaties wereldwijd. Het heeft een enorme impact op alle aspecten van leven en werken. Digitalisering krijgt een groter strategisch belang en maakt van technologie de stuwende kracht achter een organisatie. Ook verandert het distributiekanalen, bedrijfsprocessen, verdienmodellen en de cultuur. Hierdoor zijn ook social media zijn niet meer weg te denken uit de bedrijfsvoering. De juiste inzet ervan kan je in het salesproces erg helpen. Maar hoe zet je het goed inJe leert meer over de digitale transformatie, gaat kijken naar manieren om ‘socials’ te gebruiken én valkuilen hierbij.
     
  • Module 3: Creatieve technieken
    Je bedenkt samen met je salesteam nieuwe oplossingen en ontdekt kansen. Je leert vaardigheden en technieken aan om dit creatieve proces in gang te zetten. Daarbij komt het hele proces aan bod: van probleemstelling tot aan uitvoering van je ideeën binnen de organisatie.
     
  • Module 4: Salesforce management
    ​Een goed draaiend salesteam is essentieel voor het initiëren, onderhouden en uitbouwen van winstgevende klantrelaties. We gaan daarom dieper in op het effectief situationeel leiding geven. Zowel aan een team als aan een individuele medewerker. Je leert over leiderschap, werving & selectie, teamrollen, coachen, motiveren, conflicthantering en effectief vergaderen. Je neemt je eigen casuïstiek mee, de toepassing in de praktijk staat centraal.
     
  • Module 5: Persoonlijke effectiviteit
    Je wilt anderen goed kunnen begeleiden en leiden. Dan is het van belang dat je inzicht hebt in je eigen kwaliteiten en ontwikkelpunten. Aan de hand van de Insights Discovery methodiek leer je jouw gedragsstijl kennen. Ook bekijk je de invloed ervan op de relatie met anderen. Je krijgt concrete handvatten om je persoonlijke effectiviteit te verbeteren.

     
  • Module 6: Finance voor non financials
    Inzicht in de financiën van de organisatie is voor jou als salesprofessional erg belangrijk. Je bent immers (mede)verantwoordelijk voor het verbeteren van het bedrijfsresultaat. Je krijgt in deze module meer inzicht in de financiën van een organisatie. Zo kun je er soepeler over meepraten. Ook ben je beter in staat financiële voorstellen te onderbouwen en te boordelen. Je gaat daarom aan de slag met financieel management en bedrijfseconomie.

Een proefcollege volgen van post-hbo Sales Management?

Wil je weten of de studieinhoud bij je past? Kom proefstuderen! 

Er is geen omschrijving beschikbaar

Verdere informatie

Ervaringen van studenten

Snel antwoord

Vragen over de opleiding?
Stel je vraag aan HAN Deeltijdstudies. We helpen je graag verder.

Openingstijden

Werkdagen: 8.30 tot 17.00 uur

Liever bellen?

Bellen: 026 - 369 1300