Dit is je Master Business Sales in deeltijd
De Master Business Sales in deeltijd duurt 2 jaar. De master is een verrijking op jouw sales carrière. Jij wordt die wendbare en innovatieve verbinder die duurzame waarde creëert, waar zoveel bedrijven en organisaties op zitten te wachten.

De opbouw van je studie
Tijdens je master doe jij een schat aan kennis én praktijkervaring op. De Master Business Sales is een 2-jarige deeltijd master die is ingedeeld in 4 semesters. In beide studiejaren krijg je theorie aangereikt, werk je aan je (human en technology) skills en werk je in de praktijk aan salesvraagstukken (als het kan uit je eigen organisatie). De totale master omvat 60 EC. Je behaalt de titel Master of Science (MSc).
Het centrale thema is co-creatie van meervoudige waarde in de context van een b2b-sales ecosysteem. ‘Meervoudig’ omdat je waarde wilt gaan creëren voor alle betrokken stakeholders in plaats van alleen de eigen organisatie. Maar ook meervoudig omdat je naast de financieel-economische waarde ook sociaal-maatschappelijke en/of ecologische waarde wil toevoegen.

Programma master Business Sales
Het curriculum leidt je op tot een slimme, wendbare sales professional die de complexe functie van verbinder in de keten vorm geeft. Tijdens de master combineer je inhoudelijke colleges met vraagstukken uit de praktijk, waarbij je werkt aan je ‘technology skills’ en ‘human skills’, bij voorkeur uit je eigen organisatie.
"Ik ben verheugd dat er nu een unieke Masteropleiding Business Sales is, die sales professionals helpt zich op strategisch- én implementatie niveau blijvend te ontwikkelen naar een ‘next level’. Om daarmee sturing te geven aan de commerciële business transitie waarvan we de urgentie elke dag voelen door de impact van een snel veranderende wereld.”
Jij werkt aan een onderzoekende houding en reflectie
Tijdens de opleiding ontwikkel je je onderzoekende attitude (verder), ondersteund door een onderzoekslijn. Dat is de rode draad in de MBS, waarbij de opbouw van het curriculum aansluit. Elk semester reflecteer je op je eigen professionaliteit en visie op waardecreatie binnen het b2b-sales ecosysteem, je ontwikkelt een moreel kompas en bent intrinsiek gemotiveerd om het voortouw te nemen binnen het transitieproces naar commercieel ketendenken.

De docenten
dr. ir. Thomas Lans
Leading lector
Thomas Lans is leading lector Kansrijk Ondernemen bij de HAN University of Applied Sciences. Zijn team onderzoekt hoe ze (toekomstige) regionale ondernemers kunnen helpen bij het vaardig(er) worden in het herkennen, evalueren en benutten van kansen. Thomas is daarnaast een NWO Comenius Teaching Fellow, academic director van de Master Business Sales en eigenaar van een klein bedrijf.
Dr. Debra Trampe
Associate lector
Dr. Debra Trampe heeft een achtergrond in wetenschappelijk en marktonderzoek en is momenteel associate lector Customer Insights bij HAN University of Applied Sciences. Ze onderzoekt met en voor de praktijk en het onderwijs hoe je met kennis van je (potentiële) klant kan bijdragen aan brede welvaart.
Stefan Renkema MSc
Hoofddocent Master Business Sales
Stefan Renkema is sinds 2006 hoofddocent Sales aan de HAN University of Applied Sciences. In die functie is hij o.a. betrokken bij de samenwerking tussen de HAN en internationale universiteiten die zich specialiseren op het gebied van sales. Daarnaast is hij eigenaar van meerdere bedrijven en lid van de auditcommissie van de Sales Management Association.
Marlou Landman MCC
Hoofddocent Master Business Sales
Hoofddocent Sales en sinds 2007 verbonden aan de HAN University of applied sciences. Ze heeft ruim 20 jaar praktijkervaring in het bedrijfsleven in diverse sales functies. Ze heeft een mastergraad in management, cultuur en verandermanagement (MCC) met specialisatie coaching. Mede-ontwikkelaar van Master Business Sales en Minor Sales & Keyaccountmanagement.
Marc Langen MBA
Docent Sales
Verbinder met oog voor vernieuwing, gedreven door onderwijsontwikkeling met meer dan 25 jaar sales ervaring in de voedingsmiddelen industrie bij corporate bedrijven, MKB bedrijven en als zelfstandig ondernemer. Ruime ervaring als docentcoach met veel aandacht voor relaties. Mede-ontwikkelaar van minor Sales, Master Business Sales, opleiding CE-Business Innovation.
drs. Jaap Feijen
Docent Sales
Ervaren Sales docent bij de HAN University of Applied Sciences met een passie voor onderzoek. Werkt samen met de SMA om inzichtelijk te maken hoe commercieel Nederland de toekomst ziet.
Jeanet Castel MCC
Hoofddocent Marketing & Sales
Jeanet Castel is hoofddocent Marketing & Sales en ruim 11 jaar werkzaam bij de HAN University of Applied Sciences. Ze is coördinator van de Sales pijler van de opleiding Commerciële Economie en voorzitter van de curriculum commissie. Daarnaast heeft ze ruim 20 jaar praktijkervaring in het bedrijfsleven in diverse sales management functies. Jeanet heeft een mastergraad in management, cultuur en verandermanagement (MCC) en is bestuurslid van de European Sales Competition Association.
Ed Duits MBA
Docent Sales
Docent sales bij HAN University of Applied Sciences deeltijdstudies en senior management consultant.
Praktische informatie en aanmelden
Lees meer praktische informatie over toelatingseisen, selectieprocedure en aanmelden
