Cursus Social Media

Hangar
Meld je aan
De opleiding start een aantal keer per jaar
Meer informatie...
Adviesgesprek, brochure, helpdesk
  • Vraag een adviesgesprek aan
    Stel al je vragen aan een specialist
  • ASK HAN
    We helpen je graag persoonlijk verder
  • Brochure aanvragen
    En bekijk thuis rustig het aanbod

De opleiding start 8 juni 2021

Social media bieden je organisatie enorme kansen. Om producten/diensten te promoten en verkopen. Of je imago te verbeteren. Maar hoe zet je social media succesvol in? Hoe bereik je je doelgroep en bind je mensen aan je organisatie? Je leert het tijdens de praktische cursus Social Media. Meld je aan!

De bijeenkomsten voor deze opleiding vinden zo veel mogelijk op de HAN plaats behoudens de maatregelen. We werken met groepen van maximaal 12 deelnemers. We zorgen er ook†voor dat de lessen worden opgenomen. Zo kun je, als het nodig is, online meedoen. Als de docent klachten heeft of als de situatie erom vraagt, is het mogelijk dat we overschakelen naar volledig digitaal onderwijs.†

In het kort

    4 dagdelenDuur
    21 uur in totaalStudiebelasting
    hboNiveau
    € 695,-Variant

Voor wie is deze opleiding?

Je wilt meer weten over de mogelijkheden, kansen en valkuilen van social media. Je bent benieuwd hoe je social media succesvol en resultaatgericht inzet. En bent bijvoorbeeld: marketing- of communicatiespecialist, verkoop- of klantenservicespecialist, ondernemer of zzp’er. Ook als je vanuit een andere functie meer wilt weten over social media ben je van harte welkom. Ga jij graag praktisch aan de slag tijdens een up-to-date cursus? Dan is de cursus Social Media van de HAN iets voor jou.

Programma

Tijdens deze praktisch opgezette cursus ga je zelf actief aan de slag met de mogelijkheden van social media. Reken op een afwisselende cursus vol actuele informatie, voorbeelden en ruimte voor je eigen vragen. Je werkt toe naar een resultaatgerichte social mediastrategie en plan van aanpak voor je eigen organisatie.

De onderwerpen die aan bod komen:

  • diensten/producten verkopen en je organisatie vermarkten d.m.v. social media;
  • het verkrijgen, verleiden, activeren, behouden van social mediafans, -volgers en -abonnees;
  • de do’s en don’ts van Facebook, WhatsApp, YouTube, LinkedIn, Instagram, Snapchat en Pinterest;
  • recensies (reviews) verkrijgen en succesvol toepassen;
  • mond-tot-mondreclame verkrijgen en verspreiden d.m.v. social media;
  • je naamsbekendheid vergroten, imago monitoren en verbeteren d.m.v. social media;
  • de vindbaarheid van je website in o.a. Google verbeteren d.m.v. social media;
  • social mediamiddelen effectief en efficiŽnt inzetten d.m.v. tools en slimme technieken;
  • e-mailadressen genereren d.m.v. social media en deze inzetten voor o.a. effectief adverteren;
  • diensten/producten ontwikkelen en verbeteren in samenwerking met social mediagebruikers;
  • meten en optimaliseren van social mediamiddelen, inzet d.m.v. web statistieken, KPI's en targets;
  • je eigen resultaatgerichte social mediastrategie en plan van aanpak opstellen en implementeren.

De cursus Social Media is onderdeel van de opleiding E-commerce A.

Verdere informatie

Snel antwoord

Vragen over de opleiding?
Stel je vraag aan HAN Deeltijdstudies. We helpen je graag verder.

Openingstijden

Werkdagen: 8.30 tot 17.00 uur

Liever bellen?

Bellen: 026 - 369 1300