Cursus Social Media

Hangar
Meld je aan
De opleiding start een aantal keer per jaar
Meer informatie...
Brochure, helpdesk
  • Vraag een adviesgesprek aan
    Stel al je vragen aan een specialist
  • Stel een snelle vraag
    Aan het HAN VoorlichtingsCentrum
  • Brochure aanvragen
    En bekijk thuis rustig het aanbod
Kom langs
Open avonden, meeloopdagen, etc.
  • 20
    Nov
    Open Avond
    Arnhem - 18:00 - 21:00 - 2019
  • 20
    Nov
    Open Avond
    Nijmegen - 18:00 - 21:00 - 2019
  • 11
    Mar
    Open Avond
    Arnhem - 18:00 - 21:00 - 2020

De opleiding start op 10 december 2019

Social media biedt interessante kansen en mogelijkheden voor organisaties! Wil je leren hoe je social media inzet om jouw producten, diensten te promoten en te verkopen? Tijdens de cursus Social Media leer je hoe je webbezoekers bereikt, activeert, verleidt en bindt aan jouw organisatie.

Cursus Social Media

Social media biedt interessante kansen en mogelijkheden voor organisaties! Wil je leren hoe je social media inzet om jouw producten, diensten te promoten en te verkopen? Tijdens de cursus Social Media leer je hoe je webbezoekers bereikt, activeert, verleidt en bindt aan jouw organisatie.

In het kort

    3 dagdelenDuur
    21 uur in totaalStudiebelasting
    hboNiveau
    € 695,-Variant

Volg de cursus Social Media

Tijdens deze praktisch ingestoken cursus leer je over de mogelijkheden, kansen en valkuilen van social media. Je gaat aan de slag met het succesvol en resultaatgericht inzetten van social mediamiddelen voor je eigen organisatie en je leert tevens je imago en naamsbekendheid te monitoren en te verbeteren. 

Voor wie?

Deze cursus is interessant voor:

  • Marketing- en communicatiespecialisten
  • Verkoop- en klantenservicespecialisten
  • Ondernemers en zzp'ers
  • En iedereen die meer wil weten over social media


Instapniveau
Instapniveau niet vereist.

Programma

Tijdens de cursus Social Media ga je actief aan de slag met de mogelijkheden die social media te bieden hebben. Daarnaast werk je toe naar jouw eigen resultaatgerichte social mediastrategie en plan van aanpak.

Onderwerpen

  • Jouw diensten en/of producten verkopen, je organisatie vermarkten d.m.v. social media
  • Verkrijgen, activeren, behouden en verleiden van social mediafans, -volgers, -abonnees
  • De do’s en dont’s van Facebook, Whatsapp, YouTube, LinkedIn, Instagram, Snapchat en Pinterest
  • Verkrijgen en succesvol toepassen van recensies (reviews) voor o.a. dienst- en productverkoop
  • Mond-tot-mondreclame verkrijgen en verspreiden d.m.v. social media
  • Jouw naamsbekendheid vergroten, je imago monitoren en verbeteren d.m.v. social media
  • De vindbaarheid van je website in o.a. Google verbeteren d.m.v. social media
  • Social mediamiddelen effectief en efficiënt inzetten d.m.v. tools en slimme technieken
  • E-mailadressen genereren d.m.v. social media en deze inzetten voor o.a. effectief adverteren
  • Product- en diensten ontwikkelen en verbeteren samen met social mediagebruikers
  • Meten en optimaliseren van social mediamiddelen, inzet d.m.v. webstatistieken, KPI's en targets
  • Jouw eigen resultaatgerichte social mediastrategie en plan van aanpak opstellen en implementeren


Resultaat

  • Je bent in staat uw producten, diensten en organisatie effectief te vermarkten via social media
  • Je hebt inzicht in de do’s, dont’s, de kansen en succesvolle toepassingen van social media
  • Je kent de werking en mogelijkheden van de belangrijkste sociale kanalen
  • Je bent in staat zelfstandig een social mediastrategie te ontwikkelen en deze te implementeren

Docent

Je volgt colleges bij Bob van de Vooren, eigenaar van SoetHart. Hiervoor was hij accountmanager en consultant bij internetmarketing- en zoekmachinemarketingbureau's. Bob van de Vooren is een internetmarketing- en E-commercespecialist, een ervaren trainer met goede beoordelingen.

SoetHart
SoetHart verzorgt o.a. trainingen op het gebied van social media, internetmarketing, Google Adwords, Google Analytics, zoekmachine-optimalisatie, e-mailmarketing, internetstrategie, e-commerce etc. SoetHart traint, coacht, adviseert en ondersteunt organisaties op het gebied van internetmarketing & E-commerce.

Onderdeel van E-Commerce A

De cursus Social Media is onderdeel van de opleiding E-Commerce A: internetmarketing en -verkoop.

Verder studeren

Smaakt de cursus Social Media naar meer en wil je je verder verdiepen in de wereld van online marketing? Volg dan de praktische cursus E-commerce A of E-commerce B.

Snel antwoord

Vragen over de opleiding?
Stel je vraag aan HAN Deeltijdstudies. We helpen je graag verder.

Openingstijden

Werkdagen: 8.30 tot 17.00 uur

Liever bellen?

Bellen: 026 - 369 1300