Cursus Leergang Google Ads (professional)

Overlegen en samenwerken
Meld je aan
De opleiding start een aantal keer per jaar
Meer informatie...
Adviesgesprek, brochure, helpdesk
  • Vraag een adviesgesprek aan
    Stel al je vragen aan een specialist
  • ASK HAN
    We helpen je graag persoonlijk verder
  • Brochure aanvragen
    En bekijk thuis rustig het aanbod

De opleiding start30 november 2022

Je wilt bezoekers naar je site trekken. Dan is adverteren via Google Ads een goede optie. De concurrentie is enorm. Hoe haal je alles uit Ads? Hoe gebruik je rapportages voor optimalisatie? En hoe voorkom je dat je teveel betaalt? Volg de leergang Google Ads Professional. Meld je aan!

In het kort

    5 avonddelenDuur
    6 uur per weekStudiebelasting
    € 995,-Kostenbtw-vrij

Voor wie is deze leergang?

Je wilt leren hoe Google Ads werkt. En wilt je uiteindelijk ontwikkelen tot Google Ads expert. Je zoekt een praktische cursus en wilt graag direct aan de slag. Je bent bijvoorbeeld (online) marketeer, communicatie- of marketingmedewerker, ondernemer of zzp-er. Iedereen die meer wil weten over Google Ads is welkom. Een instapniveau is voor de basiscursus niet vereist.

Advies nodig?

Heb je nog vragen over de leergang Google Adwords? Vraag vrijblijvend een adviesgesprek aan! Tijdens het gesprek bespreken we of de opleiding aansluit bij jouw verwachtingen, ambities en mogelijkheden. Het adviesgesprek vindt plaats op een moment dat het jou uitkomt. Bij de HAN, telefonisch of via Teams.

33919 Overlegen en samenwerken

Programma leergang Google Ads Professional

De leergang Google Ads Professional bestaat uit 2 cursussen. De basiscursus (3 dagdelen) en de cursus voor gevorderden (2 dagdelen). Je kunt de cursussen afzonderlijk volgen. Ook kan je beide na elkaar volgen, zodat je als Google Ads expert verder kunt. 

Google Ads cursus (basis) 
Dit zijn de onderwerpen:

  • introductie in de zoekmachinemarketing en inspelen op het zoekgedrag van webbezoekers;
  • commercieel interessante webbezoekers genereren d.m.v. Ads ;
  • de werking en do’s & don’ts van Google Ads;
  • zoekwoordenonderzoek en –selectie met de zoekwoordenplannen van Ads;
  • Ads campagnes effectief opzetten, beheren, meten, testen en optimaliseren;
  • aantrekkelijke en wervende Ads advertenties schrijven en implementeren;
  • meer conversies (bijvoorbeeld aanvragen en verkopen) realiseren d.m.v. Ads.

Google Ads cursus (gevorderden) 
Dit zijn de onderwerpen:

  • meten, analyseren, testen en optimaliseren van Ads campagnes;
  • kosten van een conversie in kaart brengen en interessant te laten zijn d.m.v. Ads conversies;
  • webpagina’s laten aansluiten op Ads campagnes voor meer conversie;
  • webbezoekers bereiken en verleiden met het displaynetwerk, Google Shopping en YouTube;
  • webbezoekers verleiden op andere sites d.m.v. Ads remarketing;
  • resultaatgericht inspelen op webbezoekers gedrag d.m.v. Ads geautomatiseerde regels.
  • inzetten van advertentievormen als banners, YouTube video’s en mobile advertenties.

Er is tijdens beide cursussen volop ruimte voor relevante praktijkvoorbeelden en je eigen praktijkcase.

E-Commerce A & E-Commerce B

De leergang Google Ads Professional is onderdeel van de opleidingen E-commerce A en E-commerce B.

StudiekostenVraag het STAP-budget aan!

Schrijf je je in voor leergang Google Adwords? Dan kun je een STAP-budget van maximaal €1.000,- aanvragen. De volgende aanvraagperiode waarin je het STAP-budget voor de leergang Google Ads kunt aanvragen vind je in onderstaande tabel. Uiteraard kun je je wel al eerder inschrijven voor de leergang. STAP staat voor Stimulering Arbeidsmarktpositie. Het is een subsidie van de overheid waarmee je je kunt blijven ontwikkelen tijdens je loopbaan. Het STAP-budget vervangt de belastingaftrek voor scholingskosten.

31727 groep studenten tijdens hoorcollege

Tips voor het aanvragen van het STAP-budget

Wil je gebruik maken van het STAP-budget voor de leergang Google Ads professional? Dan is het belangrijk om met de volgende punten rekening te houden;

  • Check de startdatum van de opleiding die je wilt volgen en in welk tijdvak je dan een STAP-aanvraag kunt doen (zie overzicht aanvraagmomenten hieronder);
  • Meld je aan voor de opleiding die je wilt volgen. Je ontvangt dan een aanmeldbewijs die je nodig hebt voor het indienen van je STAP-aanvraag;
  • Het indienen van een STAP-aanvraag biedt geen garantie dat je het STAP-budget ook daadwerkelijk ontvangt. 
  • De ervaring leert dat het STAP-budget snel op is, zorg dat je goed voorbereid bent en meld je dus op tijd aan voor de opleiding!

Let op: krijg je geen STAP-budget, bijvoorbeeld omdat het budget in het tijdvak op is? Dan blijven de inschrijvings- en annuleringsvoorwaarden van de HAN gelden. Je kunt dus niet kosteloos annuleren.

Tijdvak Eerst mogelijke startdatum Uiterste startdatum
1 maart t/m 30 april 2022 29 maart 2022 31 juli 2022
2 mei t/m 30 juni 2022 29 mei 2022 30 september 2022
1 juli t/m 31 augustus 2022 29 juli 2022 30 november 2022
1 september t/m 31 oktober 2022 29 september 2022 31 januari 2023
1 november t/m 31 december 2022 29 november 2022 31 maart 2023

 

Verdere informatie

Volg ons op social media

Ontmoet je nieuwe netwerk!Open Avond 16 november

Is de leergang Google Ads (professional) iets voor jou? Krijg een goed beeld tijdens de Open Avond en stel al je vragen! De eerste volgende Open Avond vindt plaats op woensdag 16 november.

Meer informatie over het programma en aanmelding volgt een aantal weken voor het event. 

317643 Low Resolution, Klas met deeltijd en duale studenten bij de HAN University of Applied Sciences studierichting Marketing, Sales en Communicatie op GWW1.

Contact

Heb je vragen over deze opleiding? Of kunnen we je helpen met het maken van een keuze? We helpen je graag verder.

Telefoons internationaal