HAN Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

Leraar Geschiedenis

Chat met een student van een lerarenopleiding

Een lerarenopleiding lijkt jou wel wat, maar je hebt nog een heleboel vragen. Over de opleiding, op kamers wonen, waar haal ik mijn boeken vandaan óf over het studentenleven in Arnhem of Nijmegen. Vraag het aan een student!

31 maart 2023
f554df26-0cef-11ee-8711-02565807075b Stockfoto thuiswerken laptop, hrm, human resource management

Welkom bij je opleiding

Je bent gestart met een nieuwe opleiding. Spannend! Je maakt kennis met nieuwe mensen, nieuwe regels, nieuwe systemen, kortom: een totaal andere omgeving dan je gewend bent. We snappen binnen de Academie Educatie dat je daarin je weg moet vinden. Met de Warm Welkom Gids helpen we je snel op weg.

29 augustus 2022
235899 Student HAN Pabo Arnhem kijkt naar haar laptop. Medestudent kijkt toe.
Leraar Geschiedenis

Lessen burgerschap: geen appeltje-eitje, wel kansen

Ga er maar aan staan als student van een tweedegraads lerarenopleiding: een mbo-stage als docent Burgerschap, een vak waarvoor je niet wordt opgeleid. Help?! Wat moet er veranderen, op de lerarenopleiding én in het mbo? Het Designteam Burgerschap ging ermee aan de slag.

10 maart 2022
1e18d84a-0ce6-11ee-94bb-02565807075b Vijf studenten van Leraar Geschiedenis overleggen in open werkruimte over de WO II.
Leraar Geschiedenis

WOII en de Holocaust in het voortgezet onderwijs

De Tweede Wereldoorlog wordt nog altijd gezien als een van de belangrijkste gebeurtenissen in de moderne geschiedenis van Nederland. Onder jongeren is het nog altijd een populair thema. Hoe houden we dit thema levend en betekenisvol? Daarin spelen zowel musea, herdenkingen en populaire cultuur als het onderwijs een belangrijke rol.

07 december 2021
114277 Oude foto's met thee