Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

Lectoraat Digitale Transformatie in de revalidatiezorg

Het belang van waardebepaling van zorginnovaties

Verandering en vernieuwing van de zorg zijn noodzakelijk wil het zorgsysteem goed functioneren en toekomstbestendig zijn. Innovaties, zowel op organisatorisch als digitaal vlak, komen van alle kanten. ‘Wat is de impact van al die innovaties op zorgprofessionals, patiënten en de maatschappij?’, vraagt Geert Frederix zich af.

HAN Redactie
14 maart 2024
Brainstorm innovatie pexels
Lectoraat Digitale Transformatie in de revalidatiezorg

Betere revalidatiezorg dankzij onderzoek naar inzet van digitale hulpmiddelen

Om revaliderende patiënten meer regie te geven over hun herstel en de zorg efficiënter in te richten, is de inzet van digitale hulpmiddelen sterk in opkomst. In het nieuwe dubbellectoraat ‘Digitale Transformatie in de Revalidatiezorg’ werken HAN University of Applied Sciences en de Sint Maartenskliniek samen aan digitale innovaties in de revalidatiezorg. Zorgprofessionals kunnen met nieuwe technologie bijvoorbeeld informatie uitwisselen en samenwerken met patiënten om zo betere revalidatiezorg te bieden.

HAN Redactie
30 maart 2023
Ondertekening Health Valley nieuw lectoraat digitale transformatie revalidatie Yvonne de Haan en alle betrokkenen