HAN Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

Biocentre

Christien Lokman: "Trots vind ik een lastig woord"

Na precies 20 jaar verlaat Christien Lokman de HAN. Ze zette de master Molecular Life Sciences op en stond aan de wieg van het HAN Biocentre. Ook werd ze lector, trok eigenhandig het zwaartepunt Schoon - SEE naar een hoger plan én is medeverantwoordelijk voor de realisatie van Connectr Energy Innovation.

11 april 2023
917a1004-0cfc-11ee-90de-02565807075b Lector SEECE en medewerker HAN BioCentre Christien Lokman
Biocentre

Vezelhennep: goed voor de gezondheid

Vezelhennep is een oprukkend gewas in Nederland. Dat is absoluut niet voor niets, het gewas is multifunctioneel. Het gewas valt onder de zogenaamde duurzame akkerbouwgewassen. Dat komt door het milieuvriendelijke karakter van de teelt.

08 november 2021
224292 Close-up van vezelhennep voor biobased applications
Biocentre

HAN BioCentre participeert in onderzoek naar betrouwbaarheid genetische zelftesten

Het Centre of Expertise HAN BioCentre neemt de komende 2 jaar deel aan een onderzoek naar de betrouwbaarheid van genetische zelftesten. Met de uitkomsten van dit Check-de-test-onderzoek hopen de samenwerkingspartners in kaart te brengen hoe betrouwbaar deze zijn. Ook moet het onderzoek leiden tot eerlijke voorlichting aan consumenten en zorgprofessionals.

09 maart 2020
bio-informatica student aan het werk