Opleiding Logopedie gaat ruim over streefbedrag Serious Request heen!

De opleiding Logopedie heeft haar stem laten horen voor ALS! Om een steentje bij te dragen aan onderzoek naar ALS boden 1e- en 2e-jaarsstudenten een stem- en gehoorscreening aan tegen donatie. Hiermee heeft de opleiding maar liefst € 1605,- opgehaald!

Student logopedie, logopedist, behandelt client in bed

Toen studenten en docenten van de opleiding Logopedie hoorden dat dit jaar het Glazen Huis op de Grote Markt in Nijmegen zou komen te staan en in actie komt voor Stichting ALS Nederland, was voor hen meteen duidelijk dat ze hier een bijdrage aan wilden leveren. Docenten van het 1e leerjaar initieerden de actie waarna studenten deze uitgedacht hebben. 1e- en 2e-jaarsstudenten zijn dit semester bezig met de onderwerpen ‘stem’ en ‘gehoor’ en al snel kwamen zij op de slogan ‘Laat je stem horen voor ALS’. Het idee hierbij was om een stem- en gehoorscreening aan te bieden. Voor €5,- kon iemand zo’n screening laten afnemen. Op die manier konden de studenten het geleerde ook meteen in de praktijk brengen.

Logopedisten zijn vanuit hun beroep betrokken bij mensen met ALS. Door afbraak van de spieractiviteit kunnen mensen problemen krijgen met slikken en praten. De impact van deze ziekte op patiënten en hun naasten is enorm. Vanuit betrokkenheid wilden docenten en studenten heel graag een bijdrage leveren om de Stichting ALS Nederland een stukje verder te helpen in hun onderzoek naar de oorzaak, genezing en behandeling van ALS.

Het streefbedrag werd vastgesteld op € 300,-, maar al snel bleek dat doel behaald. De actie liep ontzettend goed en tussendoor werd keer op keer het nieuwe streefbedrag verbroken. Uiteindelijk leverde de actie het geweldige bedrag van € 1605,- op! Gisteravond hebben studenten en docenten de check overhandigd aan het Glazen Huis. Ze sloten de avond af met een goed feest op de Grote Markt om dit fantastische resultaat te vieren.