De nieuwe artikelenbundel is weer uit!

Een inkijkje in de praktijkvraagstukken van studenten van de master circulaire economie, afstudeerjaar 2023

343ba680-8526-11ee-974d-f6b42eff8441 foto van de artikelenbundel gemaakt door de studenten van de master circulaire economie

Een verfrissende kijk op circulariteit

Ontzettend trots zijn we weer op de nieuwe artikelenbundel van de studenten van de master Circulaire Economie. De thema's die aan bod komen zijn net zo divers als de studenten en de organisaties zelf. Over bijvoorbeeld het dilemma dat ondernemers pas willen verduurzamen als de klant erom vraagt. Of over een circulaire economie die misschien nog niet automatisch goed is voor de planeet en dat consuminderen toch onvermijdelijk lijkt. En wat zijn de kansen van AI en ChatGTP in de duurzame transitie?

Met de artikelen geven de studenten van de master een goed inkijkje in de praktijkvraagstukken waaraan ze tijdens hun opleiding hebben gewerkt. Vraagstukken die de complexe en veelzijdige transitie naar een circulaire economie in beeld brengen.

Meer dan de moeite waard!
Met dank aan docent Liard Kranen, die ook dit jaar de eindredactie en de organisatie van de publicatie verzorgde.

Nieuwsgierig geworden? Je kunt de bundel hier downloaden.