HAN Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

Master Circulaire Economie gaat naar IPKW

De leslocatie van de master is verhuisd! Sinds 5 februari 2024 zit de master op Industriepark Kleefse Waard, het meest duurzame industriepark van Nederland. Op deze gloednieuwe hybride locatie van de HAN bruist het van de innovatieve bedrijvigheid. Dat werd gevierd met een symposium en inspirerende sprekers zoals Marjan Minnesma, directeur van Urgenda. Het was een geslaagd event voor alle masterstudenten, docenten, alumni en genodigden.

13 maart 2024
407303c0-0cff-11ee-8d74-02565807075b Foto van het Industriepark Kleefse Waard (IPKW) bij de ingang van het park met een bord over zonnepanelen capaciteit van het IPKW en met windmolens op de achtergrond. Academie Engineering en Automotive.
Master Circulaire Economie

De nieuwe artikelenbundel is weer uit!

Een inkijkje in de praktijkvraagstukken van studenten van de master circulaire economie, afstudeerjaar 2023

10 november 2023
343ba680-8526-11ee-974d-f6b42eff8441 foto van de artikelenbundel gemaakt door de studenten van de master circulaire economie

Keuzegids Masters: HAN tevreden over goede scores

Deze week verscheen de nieuwe Keuzegids Masters 2023. 8 HAN-masteropleidingen kregen op meerdere thema’s een bovengemiddelde waardering. De masteropleidingen Leraar Engels en Pedagogiek worden door studenten zelfs als excellent beoordeeld op diverse thema's.

09 maart 2023
28686 Student lacht met laptop

Brons voor master Circulaire Economie in Elsevier beste studies 2022

De Master Circulaire Economie krijgt met een bronzen medaille opnieuw een hoge waardering in Elsevier Beste Studies 2022. Afgelopen week de resultaten gepubliceerd in EW Weekblad. Zeer trots is de masteropleiding op deze erkenning. Een bevestiging van de kwaliteit en vooral de waardering van onze studenten daarvan!

04 oktober 2022
Master Circulaire Economie

“Ik zal mijn verliefdheid op mijn eerste ontwerp wel eens moeten loslaten”

Een spetterende start van het 2e studiejaar van de deeltijdmaster Circulaire Economie. Want deze start vindt plaats op de plek waar gezinnen ‘een spetterende dag’ wordt beloofd. Zo staat het in ieder geval op de website van het Nederlands Watermuseum, dat zich aan de rand van het fraaie Arnhemse Sonsbeekpark bevindt.

20 september 2022
d5b1c39a-0cfa-11ee-be09-02565807075b Tijdens de opstart van de deeltijdmaster Circulaire Economie een sessie in de educatieruimte van het Nederlands Watermuseum. 9 September 2022.
Master Circulaire Economie

"Ja, maar ik heb geen overhemd aan!"

“Ja, maar ik heb geen overhemd aan!” Dat is één van de reacties van de studenten van de voltijdmaster Circulaire Economie als hen gevraagd wordt of ze even de les willen onderbreken om hun toekomstige opdrachtgevers te ontmoeten. Die zijn namelijk in hetzelfde gebouw (Groenewoudseweg 1 te Nijmegen) samengekomen voor een voorlichting.

16 september 2022
d6c1e0bc-0cfa-11ee-b5ab-02565807075b In de innovatiewerkplaats Groenewoudseweg 1 te Nijmegen ontmoeten studenten van de master Circulaire Economie en werkveldpartners elkaar. 14 September 2022.

4 HAN-masters scoren bovengemiddeld

Studenten beoordelen diverse masteropleidingen van de HAN bovengemiddeld goed. Dat blijkt uit de Keuzegids Masters 2022. In deze Keuzegids beoordelen masterstudenten hun opleiding op 5 thema’s: de inhoud, de docenten, toetsing, voorbereiding op je loopbaan en de sfeer.

03 februari 2022
31044 Studenten in lokaal studente met bril
Master Circulaire Economie

Techathon: Duurzamer bouwen doe je zo

De wereld is geen onuitputtelijke bron van grondstoffen. We moeten bewust met materialen omgaan, samen op weg naar een circulaire economie. Ook in de bouw gaat dat op. Hoe kun je dat doen, zeker bij gebouwen die een nieuwe bestemming krijgen? Dat bedenken studenten en professionals tijdens deze tweede editie van de Techathon.

22 november 2021
355186 Banner Techaton 2021

Goud voor master Circulaire Economie in EW Beste Studies 2021

De opleiding master Circulaire Economie krijgt met een gouden medaille de hoogste waardering in Elsevier’s Beste Studies 2021 die deze week in EW Weekblad is gepubliceerd. Zeer trots is de opleiding op deze erkenning. Een bevestiging van de kwaliteit en vooral de waardering van onze studenten daarvan!

15 oktober 2021

Beurs voor vernieuwende methodiek in master Circulaire Economie

Een nieuw kennisgebied, waar nog weinig theoretische ondersteuning voor is. Dat is de uitdaging waar studenten van de master Circulaire Economie voor staan. Hiervoor wil de opleiding een vernieuwende evaluatiemethodiek (CIMO) inzetten, en daar krijgt ze nu een Comeniusbeurs voor.

16 juli 2021