ATBC gaat weer op pad met de lab-bus en de escape game voor havo 1 t/m 5

Net als voorgaande jaren gaan wij, de Academie Toegepaste Biowetenschappen en Chemie, ook dit studiejaar weer op pad om leerlingen kennis te laten maken met onze opleidingen. Voor de onderbouw scholieren gaan we op pad met onze lab-bus en voor de bovenbouw organiseren we ook dit jaar weer een escape game. Het is ook mogelijk om beide activiteiten in te zetten op jouw school. Hieronder vind je meer informatie over de lab-bus en de escape game en een overzicht van alle activiteiten die HAN-breed en door onze academie worden georganiseerd voor leerlingen van havo 1 tot en met havo 5. In overleg is het ook mogelijk de activiteiten in te zetten voor vwo-leerlingen.

Lab-bus voor havo 1, 2 & 3

Een bestelbus met biologie-, chemie- en bio-informaticaproeven die we in een scheikundelokaal opzetten. Per uur komt een klas naar dit lokaal; de leerlingen kunnen aan de slag met de proeven onder begeleiding van onze studenten.

Escape game voor havo 4 & 5

De escape game bestaat uit puzzels en proeven die corresponderen met onze opleidingen Chemie, Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek en Bio-informatica. Tijdens het spel gaan leerlingen van havo 4 & 5 aan de slag met het oplossen van een misdrijf. Op die manier maken ze op een gave manier kennis met onze opleidingen. Om de leerlingen extra te enthousiasmeren kunnen we hier een wedstrijdelement aan toevoegen: wie komt er als eerste achter wie het misdrijf heeft gepleegd? De escape game duurt 45 tot 60 minuten, dus is perfect te spelen in één lesuur

Aanmelden?

Wij zijn benieuwd of jouw school interesse heeft in (een van) deze ATBC-activiteiten. Zo ja, dan kun je jouw school aanmelden via dit aanmeldformulier. We nemen dan op korte termijn contact op om te kijken of we een datum kunnen afspreken. O ja, we rijden het hele schooljaar 2023-2024.

NB: het is ook mogelijk om de lab-bus te laten komen voor vmbo-leerlingen omdat we ook dit jaar weer samen met Rijn IJssel optrekken. De proeven worden per klas aangepast. In het aanmeldformulier is een mogelijkheid om deze keuze aan te geven.