Succesvolle HBO Fietstocht 2023

Op 25 augustus vond de 19e editie van de HBO Fietstocht plaats. Dé sportieve netwerkdag voor iedereen die werkt in het hbo. Zo’n 500 medewerkers van verschillende hogescholen deden mee. De dag begon met een hoosbui, maar eindigde met een heerlijke middagzon.

4 ruggen van fietsers

Brabantse landschappen

De fietsers konden kiezen uit 4 routes: 50, 75, 100 en 120 kilometer, die ze konden rijden in verschillende snelheden. De één koos voor een rustige fietstocht op een (elektrische) stadsfiets, de ander wilde samen sportieve grenzen verkennen of banden smeden in een razendsnel peloton op een racefiets. Omdat Avans dit jaar de organisator was, ging de route door prachtige Brabantse landschappen met als beginpunt Den Bosch en, afhankelijk van de gekozen afstand, met een stop op de Avans-locaties Breda en/of Tilburg.

Team HAN

Ruim 30 HAN'ers waren van de partij. Herkenbaar aan hun HAN-fietstenue. Projectleider bij de HAN, Wilma Hebing, is fervent wielrenner en deed dit jaar voor de 10e keer mee. Ze trapte maar liefst 120 kilometer weg. "Ieder jaar is de fietstocht weer een verrassing: de routes, de verzorging, maar vooral ook de contacten die je legt met collega's van andere hogescholen, maken dat dit een bijzonder evenement is." Ze kijkt terug op een heerlijke dag met een smaakvolle lunch en gezellige afsluiting met borrel en buffet.

Meer over de HBO Fietstocht

Deze fietstocht wordt al sinds het jaar 2000 gereden. Toen was de aanleiding het 25-jarig bestaan van de HBO-raad (nu: Vereniging Hogescholen). Elk jaar wordt de fietstocht door een andere hbo-instelling georganiseerd. Nu was het de beurt aan Avans Hogeschool. Volgend jaar organissert Hanzehogeschool Groningen (op vrijdag 30 augustus) de HBO Fietstocht.

Terugblik hbo-fietstocht 2023

Sfeerplaatjes

Benieuwd naar de foto's? Bekijk ze op de site van Avans