Studenten Leraar Engels over de impact van ChatGPT op het onderwijs

ChatGPT is een van de nieuwste ontwikkeling in OpenAI. De chatbot met kunstmatige intelligentie is gemaakt voor het voeren van dialogen met de gebruiker. Ondertussen heeft ChatGPT ook zijn opkomst gemaakt in het onderwijs. Welke impact gaat dit hebben? Studente Anouk Zijlstra schreef erover.

robotdame en robot communiceren in een getekende versie. Chat gpt. Ixperium

Om de impact van ChatGPT te meten, ondervroeg Anouk Zijlstra (studente aan de lerarenopleiding Nederlands) 2 studenten van de lerarenopleiding Engels. Sanne Groenendaal en Dirk Rensen, beiden tweedejaarsstudenten van de opleiding Leraar Engels, spraken hun verwachtingen en meningen uit over ChatGPT in het onderwijs en de impact daarvan.

Voor leraren is het bijna onmogelijk om erachter te komen of de leerlingen het zelf hebben gemaakt.

Benieuwd wat hun bevindingen waren? Lees dat het volledige artikel op STUD.

STUD. is een blad (incl. blog) dat gemaakt wordt door 2e-jaarsstudenten Nederlands.

Geïnteresseerd in een talenopleiding? Misschien is de opleiding Leraar Nederlands in voltijd of Leraar Nederlands in deeltijd wel iets voor jou? Of trekt de lerarenopleiding Engels in voltijd of Leraar Engels in deeltijd je meer?

ChatGPT is eigenlijk een superhandige tool die je kan helpen bij bijvoorbeeld argumenten opzoeken.