Studente Leraar Nederlands over de eerste keer vallen en opstaan

Chaymae Assou is 2e-jaarsstudente aan de lerarenopleiding Nederlands. Voor ze deze studie is gaan doen, heeft ze haar diploma als onderwijsassistente behaald. Welke eerste keer is haar het meeste bijgebleven en wanneer wist ze dat ze docent Nederlands wilde worden? Lobke Hendriks schreef erover.

Citadel Middelbare school pauze leerlingen 1

2e-jaars studente aan de lerarenopleiding Nederlands, Lobke Hendriks, interviewde Chaymae hierover. Chaymae vertelt: “Ik zat in mijn laatste leerjaar van de opleiding onderwijsassistente en liep stage bij een derdejaars basis-kader klas. Mijn begeleider had een vergadering, maar zei dat er op dat moment eigenlijk les gegeven moest worden. Ik bood aan om de les in mijn eentje te geven, ik kon het altijd proberen. Vrij nuchter ging ik de les in en startte vol goede moed alles op. Toen de leerlingen ontdekten dat hun docent er niet was en ik de les zou gaan geven, ging het mis.” Nieuwsgierig naar de rest? Lees het volledige artikel op STUD.

STUD. is een blad (incl. blog) dat gemaakt wordt door 2e-jaarsstudenten Nederlands.

Geïnteresseerd in een talenopleiding? Misschien is de opleiding Leraar Nederlands in voltijd of Leraar Nederlands in deeltijd wel iets voor jou?