Docent Frans over 'die ene' leerling

Laki Rietveld is sinds de herfstvakantie begonnen als fulltime docent Frans op het Grescollege in Reuver. Eén van de leerlingen die ze heeft, zal haar altijd bijblijven. Door deze leerling is ze namelijk anders gaan kijken naar leerlingen met een functiebeperking. Nikolaj Nittka schreef erover.

Docent aan de Lerarenopleiding Frans kijkt met haar drie studenten mee in het lesboek.

Die ene

Nikolaj Nittka, student aan de lerarenopleiding Nederlands interviewde Laki Rietveld (foto) over die ene leerling die haar altijd bij zal blijven. Laki vertelt: “Meerdere leerlingen hebben indruk gemaakt op mij, maar zodra ik aan één specifieke leerling denk, verschijnt er gelijk een glimlach op mijn gezicht.” Benieuwd wie deze leerling is, en waarom deze zo speciaal is? Lees het volledige artikel op STUD.

STUD. is een blad dat gemaakt wordt door 2e-jaarsstudenten Nederlands.

Geïnteresseerd in een talenopleiding? Misschien is de opleiding Leraar Nederlands in voltijd of Leraar Nederlands deeltijd wel iets voor jou?

Portretfoto Laki Rietveld