Aan het woord met Eric van 't Zelfde

Eric van ’t Zelfde was te gast bij de HAN Educatie Collegetour. Daar deelde hij zijn ervaringen in het onderwijs en ging hij in op de impact die hij als docent heeft (gehad) op leerlingen, maar ook andersom: de impact die de leerlingen op hem als docent hebben. Noa Hijnekamp schreef erover.

Eric van 't Zelfde en student Leraar Geschiedenis Silvie Arts kijken lachend de zaal in tijdens de Educatie Collegetour

Dreamschool, velen van jullie zullen dat programma wel kennen. Achter dit wonderbaarlijke programma zit natuurlijk Eric van ’t Zelfde. Hij heeft hier de belangrijke rol om de leerlingen te ondersteunen. Niet alleen hier speelt Van ’t Zelfde een grote rol, maar ook in het leven van vele andere leerlingen. Vanaf 1995 staat hij al voor de klas als docent Engels. Hij is hierna op meerdere scholen rector geweest en tegenwoordig is hij dat op het Drachtster Lyceum in Friesland. Afgelopen 20 april was Eric van ’t Zelfde te gast op de HAN voor de Educatie Collegetour. Noa Hijnekamp, 2e-jaarsstudent van de lerarenopleiding Nederlands, schreef er een mooi artikel over.

Wij als docenten kunnen lokaal veel effectiever zijn. In het klaslokaal, met het kind, met elkaar. Daar kan je veel meer impact hebben dan welke minister van onderwijs dan ook.

STUD. is een blad en een blog die gemaakt worden door 2e-jaarsstudenten Nederlands.

Geïnteresseerd in een talenopleiding? Misschien is de opleiding Leraar Nederlands in voltijd of Leraar Nederlands in deeltijd wel iets voor jou?