HAN Master Leraar Engels ‘Excellent’

Vandaag verscheen de nieuwe Keuzegids Masters 2023. Masterstudenten beoordelen hun opleiding op 5 thema’s: inhoud, docenten, toetsing, voorbereiding loopbaan en sfeer. HAN-masteropleiding Leraar Engels is op bijna alle thema’s als excellent beoordeeld!

docent wijst naar boek

De Keuzegids Masters vergelijkt alle masteropleidingen aan Nederlandse hogescholen en universiteiten en baseert zich op de resultaten van de Nationale Studenten Enquête (NSE) 2022.

Academie Educatie trots

De Educatieve HAN-masteropleiding Leraar Engels werd op bijna alle thema’s als excellent beoordeeld door de studenten. Academie Educatie is vanzelfsprekend trots op dit mooie resultaat.

Academiedirecteur Aly Smelt zegt hierover: “Academie Educatie is trots op de prachtige beoordeling van onze Master Leraar Engels en op het team van docenten dat zich hier dagelijks voor inzet. Deze beoordeling bewijst maar weer wat een professionele, kwalitatief stevige Master het is, de enige duale Master Leraar Engels in Nederland. Praktijkgerichter kan het niet. Onze Masterstudenten onderzoeken of ontwikkelen verbeteringen die direct profijt opleveren voor de school waar ze werken en voor hun leerlingen.”

Kleinschalige opleiding

Coördinator van de Master leraar Engels, Johan Graus, denkt dat het succes vooral zit in de kleinschaligheid van de opleiding: “We werken zonder uitzondering met kleine groepen en veel persoonlijke begeleiding. Studenten voelen zich hierdoor echt gezien. Ons team bestaat uit een kleine en hechte groep expertdocenten. Door onze kleinschaligheid kunnen we makkelijk maatwerktrajecten aanbieden, die aansluiten bij de behoeftes van leraren met een drukke baan en vaak ook nog eens een druk gezinsleven.”.

Ook je onderwijsmaster halen?

Het voortgezet onderwijs staat te springen om 1e-graads docenten voor onder andere het kernvak Engels. Als Master of Education hou je kritische en mondige bovenbouwleerlingen bij de les. Ook kun je concrete onderwijskundige en didactische vernieuwing vormgeven. Met je Master Leraar Engels kun je overal aan de slag.

Heb jij ook interesse in een onderwijsmaster aan de HAN? Kijk dan op www.han.nl/onderwijsmaster