CSRD: Passie in plaats van plicht

“Zijn er nog vragen?” Jazeker! Vragen waren er wél naar aanleiding van de bijdragen van de vier sprekers tijdens de Meet-up 'CSRD, de bedrijfsvoering meervoudig in balans'. De CSRD (verplichte duurzaamheidsrapportage), houdt de gemoederen bezig, zo blijkt.

497185 Sfeerfoto van het kennisevent Meet-up CSRD van het Centrum Meervoudige Waardecreatie op 9 februari 2023 tijdens de landelijke Week van de Circulaire Economie.

Vier sprekers

Gerhard Schuil, Arnold Wijbenga, Usha Ganga en Egbert Willekes belichtten het thema elk vanuit hun eigen expertise. Onder de bijna 100 deelnemers aan de Meet-up waren werkveldpartners, alumni van de minor Circulaire Economie, studenten, docenten en andere belangstellenden. Een gemêleerd gezelschap!

Kiemt en Gemeente Arnhem

Franske van Duuren (directeur Kiemt) legde de connectie met de Week van de Circulaire Economie en lichtte kort het werk van netwerkorganisatie Kiemt toe. Wethouder Nermina Kundić (D66) vertelde over hoe Gemeente Arnhem haar ondernemers en burgers wil ondersteunen in de transitie naar duurzaamheid.

Passie in plaats van plicht

Kortom: een inspirerende Meet-up. En zoals Frank Croes de middag afsloot: “We kunnen ons laten leiden door wetgeving, maar laten we vooral vanuit onze eigen motivatie en missie blijven werken aan duurzaamheid, in de breedste zin van het woord!” Of zoals Gerhard Schuil het zei in zijn presentatie: “Op naar de Corporate Sustainability Revolutionary Directive: strategisch sturen op meervoudige waardecreatie”. Daar gaan we dus voor!

Cursussen en onderzoek

Meer weten?

Wil je meer weten leren over circulaire economie, transitie, duurzaamheid, CSRD of ben op zoek naar een kennispartner om vraagstukken op dit thema samen op te pakken? Neem dan contact met ons op! We hebben een uitgebreid aanbod aan cursussen (open inschrijving en incompany) en mogelijkheden voor praktijkgericht onderzoek.

Contact

Meet-up De bedrijfsvoering meervoudig in balans | CSRD: Nieuwe Europese wetgeving voor een integrale bedrijfsvoering in het auditorium op de HAN campus in Arnhem