Word jij de nieuwe studentambtenaar?

De Gemeente Nijmegen en alle onderwijsinstellingen in Nijmegen (HAN, RU en ROC) weten graag wat er speelt onder studenten. Een studentenambtenaar is de verbinder die ervoor zorgt dat bepaalde thema's bespreekbaar worden gemaakt én er actie ondernomen kan worden. Word jij de nieuwe studentambtenaar namens het mbo en hbo?

drie studenten werken samen

Wat doet een studentambtenaar?

Als Studentambtenaar leg je contacten tussen de gemeente, studentenorganisaties én studenten in mbo en hbo. Je weet welke onderwerpen belangrijk zijn voor deze studenten. Denk hierbij aan onderwerpen als arbeidsmarkt, duurzaamheid, bereikbaarheid, wonen, diversiteit & inclusie, sociale veiligheid. Je werkt samen met een collega Studentambtenaar van de Radboud Universiteit. Als duo maken jullie samen een jaarplan dat voldoet aan een gezamenlijke opdracht vanuit de gemeente en kennisinstellingen, geven adviezen en organiserenverschillende bijeenkomsten.

Werkzaamheden

• Iedere maand organiseer je een ‘kernvergadering’. Dit is een overleg tussen mensen van studentenraden, onderwijsinstellingen en de gemeente. Hier bespreek je met elkaar waar iedereen mee bezig is en waarin samengewerkt kan worden. Ook bereid je andere bijeenkomsten voor.
  • Vier keer per jaar organiseer je een ‘brede vergadering’ over een bepaald thema. Dit is een bijeenkomst voor vertegenwoordigers van de Nijmeegse studenten (studentenraden, koepels van studentenverenigingen), beleidsmedewerkers en bestuurders. Doelen: (lokale) acties uitvoeren, kennis uitwisselen, verbindingen leggen.
  • Twee keer per jaar organiseer je een ‘Student en Stad’-sessie. Deze bijeenkomsten zijn toegankelijk voor alle Nijmeegse studenten. Doel: input ophalen vanuit studenten over de toekomst van Nijmegen als (studenten)stad.
  • Je geeft adviezen over het betrekken van studenten bij de stad. Bijvoorbeeld bij de introductie voor nieuwe studenten of bij grote ruimtelijke projecten.

Samenwerking

Als Studentambtenaar ben je samen met de Studentambtenaar van de Radboud Universiteit actief in twee teams. Het kernteam, waarin beleidsadviseurs en studenten vanuit de RU, HAN en ROC aanwezig zijn. Dit team functioneert als klankbord en tijdens vergaderingen halen jullie hier nieuwe input vandaan. Ook zijn jullie onderdeel van een ambtelijk team. Hierin werken jullie samen met 4 collega’s die betrokken zijn bij Nijmegen kennisstad.

Wat biedt de gemeente Nijmegen jou?

• Een tijdelijk contract voor 8 uur per week voor de periode van 1 jaar. Deze uren zijn flexibel in te delen: je mag zelf weten wanneer je werkt, dus dat kan ook in de avonden.
  • De functie is ingeschaald in functieschaal 6, met een maximum bruto uurloon van € 19,35.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een individueel keuzebudget van 17,05% per jaar .
  • Een intern opleidingsaanbod, zowel fysiek als digitaal.
  • Faciliteiten op het vlak van hybride werken, laptop en smartphone, mogelijkheid tot thuiswerken en ontmoetingsruimtes op kantoor.

Wie ben jij?

We zijn op zoek naar een collega die energie brengt en graag als een spin in het web functioneert. Je vindt het leuk om bijeenkomsten te organiseren en communiceert gemakkelijk met mensen binnen de verschillende kennisinstellingen en de gemeente Nijmegen. Je bent niet bang om nieuwe dingen uit te proberen, om (ongevraagd) advies te geven en om de rol van voorzitt er te nemen. Je werkt gestructureerd en kan goed samenwerken.

De Gemeente Nijmegen ziet ook graag het volgende terug op jouw cv:

• Je studeert in Nijmegen op mbo of hbo.
  • Je bent een actieve student met een groot netwerk.
  • Je hebt een maatschappelijke betrokkenheid of levert een actieve bijdrage aan een maatschappelijk thema.

Solliciteren

Solliciteren kan direct online. Je kunt reageren tot en met woensdag 14 december 2022. De sollicitatiegesprekken vinden plaats in week 51. De beoogde startdatum is 1 februari 2023.

Heb je nog vragen?

Voor meer informatie over de inhoud van deze vacature kun je contact opnemen met Susanne Schra, Studentambtenaar van de gemeente Nijmegen.

• Mail naar student@nijmegen.nl
  • Bel of app naar 06  31 01 61 95