HAN organiseert Week van Inclusie

Op maandag 7 november openen burgemeester Hubert Bruls en wethouder Cilia Daemen de foto-expositie ‘Alles kan!’ op de HAN-campus in Nijmegen. De opening van deze foto-expositie is één van de activiteiten in het kader van de Week van Inclusie die de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen samen met de Werkplaats Sociaal Domein van Arnhem en Nijmegen organiseert.

451182 Handen in een kring vormen samen een ster. metafoor voor inclusie

Van 7 tot en met 10 november vinden op de HAN allerlei activiteiten plaats om het gesprek over dit actuele thema te voeren.

Enkele highlights:

Foto-expositie Alles kan!

Deze foto-expositie is gemaakt door diverse jongeren en jongvolwassenen die in woord en beeld laten zien wat voor hen belangrijk is als het gaat om een inclusieve werk-, studeer- en leefomgeving. Deze expo wordt geopend door Burgemeester Bruls en wethouder Cilia Daemen (Gemeente Nijmegen).

7 november, 16.00-17.30 u, Nijmegen Kapittelweg 33 (A0.05). Na de opening is de expo doorlopend te bezoeken tijdens de openingstijden van de HAN. De expositie is ook te zien in Arnhem op de Ruitenberglaan 26 in de centrale hal.

Workshop Inclusie komt van beide kanten

Wat betekent inclusiviteit? Wat houdt het in als inclusiviteit van beide kanten komt? Deze bijeenkomst wordt georganiseerd door de STERKplaats Nijmegen

8 november 13.45 – 15.15 u, Nijmegen, Kapittelweg 33 (D5.07)

Workshop Samen staan we sterk op weg naar passend werk!

Studenten met autismespectrumstoornissen (ASS) én onderwijsprofessionals worstelen regelmatig met elkaar zodra de student op zoek moet naar een passende stage of baan. Onderzoekers van het lectoraat Volwaardig Leven met Autisme organiseren een gesprek over best practices én ervaringsverhalen.

9 november, 14.00-16.00 u, Arnhem

Masterclass Inclusie begint bij jezelf?!

Samen met CNV Jongeren, een organisatie met jarenlange ervaring in het bevorderen van een inclusieve arbeidsmarkt gaan we aan de slag met het onderwerp ‘Inclusieve basis voor de toekomst’.

9 november 15.30 – 17.00 u, Nijmegen Albertinum Heyendaalseweg 121 (K.029)

Workshop Samen werk maken van studentenwelzijn

Een inclusieve en veilige hogeschool is een van de thema’s van het studentenwelzijnswiel. Maar wat betekent dat? Hoe zien we dat terug? Welke voorbeelden zijn bekend? En waar zouden we meer aandacht voor moeten hebben? Met deze vragen gaan we samen aan de slag!

10 november 13.45 – 15.15 u, Nijmegen Kapittelweg 33 (D5.07)

Meer informatie

Inclusie is een belangrijk onderwerp dat continue aandacht verdient. Voor mensen met een gezondheidsprobleem of -beperking willen we hindernissen in scholing en werk beperken. Dit draagt bij aan het verkleinen van sociaaleconomische gezondheidsverschillen. De gezondheidskloof verkleinen is één van de doelen die de HAN zichzelf heeft gesteld in haar ambitie om bij te dragen aan een slimme, schone en sociale wereld van morgen.

451182 Handen in een kring vormen samen een ster. metafoor voor inclusie