HAN Campus Nijmegen, communicatie, klas, presenteren, studenten, college, les, finance, economie

Persbericht

HAN Pabo loopt vooruit op de troepen

In september introduceert de HAN Pabo een nieuw curriculum. De focus ligt op basisvaardigheden, lange en duidelijke leerlijnen, formatief handelen en vaardigheden van studenten. Het doel: kneitergoede leraren afleveren. Het werkveld ontwikkelde mee.

07 februari 2024
2bf0f520-0cfe-11ee-a88e-02565807075b De lerares legt iets persoonlijk uit aan een leerling aan zijn tafel

Samenwerken voor een sterke Kenniscampus Arnhem-Velp

De kenniscampus Arnhem-Velp, het gebied rondom HAN University of Applied Sciences, Yuverta en Hogeschool Van Hall Larenstein, aan de grens van Arnhem en Velp, wordt versterkt. Dit is nodig om de onderwijs- en kennisinstellingen aantrekkelijker te maken voor studenten.

07 februari 2024
def7a404-5973-11ee-b2c8-024215b4a989 International students Diego and Chadionne with their bikes looking for directions on the Arnhem campus of HAN University of Applied Sciences.

Lid College van Bestuur Bridget Kievits neemt afscheid van de HAN

[Scroll down for English] Bridget Kievits neemt aan het eind van dit studiejaar afscheid als bestuurder van de HAN. Ze maakt sinds september 2018 deel uit van het College van Bestuur. Kievits (63) kiest er zelf voor om deze zomer te stoppen: “Ik vertrek met pijn in mijn hart want ik heb het bij de HAN enorm naar mijn zin, maar ik kijk er naar uit om straks meer tijd te hebben voor mijn privéleven.”

18 januari 2024
196eaae0-b5e7-11ee-b04b-73ac28a0adae Bridget Kievits

Nieuwe 2-jarige opleiding: Sustainable International Business

De regio Arnhem-Nijmegen krijgt er een unieke opleiding bij, de 2-jarige hbo-opleiding Sustainable International Business. De zogeheten associate degree (Ad) springt in op een groeiende duurzaamheidsvraag vanuit de arbeidsmarkt én de vraag om een meer divers onderwijsaanbod. Dit is de eerste voltijd Ad aan de HAN!

07 november 2023
c0e58f5a-68fd-11ee-b7c6-023f53616a0a Photo of students in the basecamp and stairs.

Meer trots en sociale binding door WK Volleybal Vrouwen 2022

Het WK Volleybal voor vrouwen 2022 leidde tot meer sociale verbinding en trots én gaf een impuls voor een gezonde levensstijl. Dat zijn belangrijke uitkomsten van het onderzoek van HAN Sport en Bewegen dat tijdens een 'terugblik-bijeenkomst' in Arnhem werd gepresenteerd.

05 april 2023
515312 Wedstrijd WK Volleybal dames

Achterhoekers 6 keer de wereld rond met Ommetje Challenge

Hoe verleid je medewerkers tot meer sporten en bewegen? Laat ze regelmatig een ommetje maken! Wandelen kan overal en is goed voor lichaam en geest. Voeg er een competitie-element aan toe en een motiverende strijd is geboren.

02 februari 2023
492119 Deelnemers van de Ommetje Challenge wandelen in het bos

2 nieuwe leden Raad van Toezicht

Met ingang van 1 januari 2023 zijn dr. Gülden Yilmaz en drs. Leon van de Zande benoemd als leden van de Raad van Toezicht van de HAN. We heten Gülden en Leon van harte welkom!

10 januari 2023
f18567cc-0cf3-11ee-946c-02565807075b vlaggen, Arnhem, branding, signing, vlaggenmast, banieren, trio zwart rood wit
Persbericht

Gemeente Nijmegen, Radboud Universiteit en HAN University of Applied Sciences starten samenwerking met Hospi Housing

Vanwege de grote woningnood onder studenten zijn de gemeente Nijmegen, HAN University of Applied Sciences en de Radboud Universiteit een samenwerking met Hospi Housing aangegaan. Per november 2022 start een tweejarige samenwerking met als doel hosts en gastgezinnen te vinden voor de verhuur van een kamer in huis aan een student.

04 november 2022
Nijmegen Grote Markt met fietsen

HAN organiseert Week van Inclusie

Op maandag 7 november openen burgemeester Hubert Bruls en wethouder Cilia Daemen de foto-expositie ‘Alles kan!’ op de HAN-campus in Nijmegen. De opening van deze foto-expositie is één van de activiteiten in het kader van de Week van Inclusie die de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen samen met de Werkplaats Sociaal Domein van Arnhem en Nijmegen organiseert.

03 november 2022
451182 Handen in een kring vormen samen een ster. metafoor voor inclusie
Persbericht

Financiële situatie eredivisieclubs wankel maar stabiel

Dit dankzij supporters, sponsors en overheid; salarissen blijven vrijwel buiten schot. De meeste eredivisieclubs zijn het coronaseizoen 2020/21 zonder echte kleurscheuren doorgekomen. Terwijl de tribunes vrijwel het hele jaar leeg bleven. Dat blijkt uit de SERC Financiële Ranglijst Eredivisie editie 2022 van het Sports & Economics Research Centre (SERC) van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN).

20 mei 2022
386297 Teamsport is gezond. Het verlaagt zorgkosten