Dit zijn de winnaars van de Open Up..Your Talent Awards!

Op 16 juni rolt de Academie IT en Mediadesign de rode loper uit voor hét jaarlijkse inspiratieplatform Open Up.. Your Talent. Studenten van de opleidingen HBO-ICT en Communication & Multimedia Design presenteren hun projecten en maken kans op felbegeerde awards.

399660 Posterafbeelding voor Open Up your talent. Van de academie IT en Mediadesign. Splash.

Vanaf de start van de projectenmarkt is het een drukke boel. De gymzaal en E- en C-vleugel van de Ruitenberglaan 26 zijn gevuld met allerlei projecten met uiteenlopende onderwerpen. Games, een robot-arm, animaties, proces automatisering.. iedere expositie straalde trots uit van de student die er maanden aan gewerkt heeft. Het was de ideale kans om te zien wat deze studenten in "huis" hebben!

CMD Award

CMD-studenten Amber van Rossum en Kayleigh Kerkhoff zijn met de Appels & Kersen podcast winnaar geworden van de CMD Award 2022. De studenten vertalen autisme met verhalen in een podcast. Door middel van het bespreken van eerlijke situaties belicht de podcast de realistische en ook positieve kant van autisme.

ba66f8b4-0cf8-11ee-8c40-02565807075b Inclusive award winnaars podcast Appels en kersen

HBO-ICT Award 2022

"Uit zoveel originele projecten was het moeilijk kiezen”, aldus de jury. Anjuli Jhakry gaat er uiteindelijk met de award vandoor. "Het complete plaatje klopte!" Anjuli sleept de prijs binnen met Mijn dieet app. Dit is een app met machine learning abilities voor mensen met een voedselintolerantie en/of allergieën.

Anjuli vertelt: "Ik ben zelf lactose- en fructose-intolerant. Opeens mocht ik heel veel producten uit de supermarkt niet meer eten, veel groente en fruit ook niet. Ik zocht een app waarmee ik een overzicht had van wat ik wel en niet mocht eten, maar dit bestond nog niet. Daarom ben ik hem zelf gaan ontwikkelen".

b907e794-0cf8-11ee-9784-02565807075b Winnaar Anjuli Jhakry met de HBO-ICT Award

Inclusive Award

In de categorie “Inclusive” wint de documentaire Met hakken in de kist. Studenten Anne Gardien en Max te Boekhorst maakten de documentaire voor de minor Digital Media Productions. De documentaire gaat over hoe Edna ervoor heeft gezorgd dat ze geaccepteerd wordt door zichzelf en de maatschappij. In de documentaire wordt het proces dat ze heeft doorlopen om vrouw te worden en te zijn, uitgelicht. Binnen dit proces staan de overwinningen die ze heeft behaald, de struikelblokken die ze is tegengekomen en de drijfveren die hierachter zitten centraal.

Met hakken in de kist

De winnende documentaire