Netwerkmarkt Learning & Development in Organisations groot succes

De netwerkmarkt voor de opleiding Learning & Development (L&D) 24 maart was een succes!

389751 Foto van netwerkmarkt

Studio L&D is een breed begrip bij de opleiding, maar is vooral bekend als een stagebureau voor de studenten van L&D. Studio L&D heeft dan ook de netwerkmarkt georganiseerd voor L&D-studenten en bedrijven. De netwerkmarkt is bedoeld voor L&D-studenten die op zoek zijn naar een stage, bedrijven die op zoek zijn naar stagiaires en/of om je netwerk te vergroten.

De netwerkmarkt vond plaats in de kantine op de Laan van Scheut 10. Er waren ontzettend veel bedrijven aanwezig, denk bijvoorbeeld aan de Rabobank, KLM en Friesland Campina. Deze bedrijven hadden ieder zijn eigen stand, waar ze hun organisatie konden promoten. Studenten kunnen door in gesprek te gaan met de ambassadeurs van deze organisaties, kennis maken met hoe Learning & Development eruit ziet in het werkveld.

Breed vak

Het L&D vak is enorm breed en kwam op deze markt ook weer naar voren. De bedrijven liepen enorm uiteen, ook met de stage opdrachten die ze te bieden hebben. Zo kon je bij de politie een hele technische kant op met bijvoorbeeld leren via AR- en VR-brillen en bood McDonalds een opdracht aan waarbij studenten zich kunnen ontwikkelen als trainer/coach.

Goede sfeer

De sfeer op de netwerkmarkt was goed. Vele studenten gaven aan gesprekken gehad te hebben met de bedrijven, waarin ze eerlijk en open waren over wat ze konden verwachten van een stage. Zowel de positieve als de negatieve kanten van de stage werden besproken en welke eigenschappen je daar als stagiaire voor nodig hebt.

Sam Kuppens, tweedejaars studente van de opleiding L&D, is tijdens deze netwerkmarkt op zoek gegaan naar een 3e-jaarsstage. “Ik heb leuke gesprekken gehad met een aantal van deze organisaties. Ik heb nog niets concreets, maar dit hielp enorm om mij beter te kunnen oriënteren op mijn stage volgend jaar!”

Meer weten over de opleiding Learning & Development in organisations?

vier studenten overleggen aan tafel
draw-cta-title