Wildr wint de Silver Spin Award

Studenten Lora Goudswaard, Jan-Willem Zandvoort, Janine Aalberts, Bram van Woerden en Josephine Li hebben tijdens de Dutch Creativity Awards de Silver Spin, categorie student gewonnen! De jury was het er unaniem over eens: Wildr is wat jongvolwassenen in deze tijd nodig hebben.

335491 Studenten CMD bij de uitreiking van de Spin Awards

Breng jij veel tijd binnen door? Met Wildr kun je jouw verbinding met de natuur weer herontdekken! Neem een stap terug uit je digitale en stedelijke belevingswereld en ga terug naar je wilde, natuurlijke roots.

Leef vrij, leef Wildr

Wildr laat je de wilde kant van de natuur ervaren en laat je zien dat duurzaam leven niet moeilijk is. Het is juist een leuke uitdaging! De app moedigt gebruikers aan om naar buiten te gaan en te verkennen. Door het bieden van motivatie, uitdagingen én een community zet Wildr de persoonlijke ontwikkeling van de gebruiker op het gebied van verbinding met natuur in gang.

Ontdek de natuur met je smartphone

"Wij vinden dat technologie een fact-of-life is in onze samenleving, zeker bij onze doelgroep!", aldus de studenten. Apps die je helpen met het bereiken van persoonlijke groei of doelen zijn een populaire trend onder Nederlandse jongeren. "Daarom willen we technologie ook niet bestrijden, maar willen we ermee samenwerken en zoveel mogelijk jongeren bereiken".

De weg naar de finale

Wildr werd door Communication & Multimedia Design studenten ontwikkeld binnen Strategic Trans Media Concepts (STC), het verdiepende semester van de profielen Business Media Design en Content Design. Na de voorrondes in april hebben de studenten hun weg naar de finale vastgelegd in een vlogserie. Kijk mee naar de voorbereidingen, het bezoek aan de inspiratie dag en de finalepresentatie.

335491 Studenten CMD bij de uitreiking van de Spin AwardsBekijk volledige video
Awarduitreiking in Amsterdam. Foto: Marty Marn

Dutch Creativity Awards

Sinds 2020 bundelen de SpinAwards en ADCN Lamp Awards hun krachten en gaan door als de Dutch Creativity Awards. Samen creëerden zij een platform voor Nederlandse creativiteit neer te zetten, met de belangrijkste prijzen en de meest inspirerende content. Een platform waar het hele jaar door inspiratie en educatie wordt geboden voor de creatieve en digitale industrie en de wereld van marketing, communicatie en media. Elk jaar reiken zij Gouden, Zilveren en Bronzen Spin- en Lamp Awards uit in 8 verschillende categorieën.