Automotive Engineering student wint ACE Award 2021

Umang Tulsi, HAN-student/alumnus Automotive Engineering, heeft op 6 juli de ACE Student Award 2021 gewonnen. Hij nam een fantastische hoofdprijs in ontvangst: 2 tickets naar een Grand Prix naar keuze, inclusief vlucht, hotelovernachtingen en het bijwonen van de race!

72906f3e-0cf3-11ee-9b97-02565807075b Umang Tulsi, HAN-student/alumnus Automotive Engineering, heeft op 6 juli de ACE Student Award 2021 gewonnen (geplaatst door Erik Rijpstra)

Cum laude geslaagd

Als student HAN Automotive Engineering was Umang genomineerd voor zijn bijzondere afstudeeronderzoek bij Bosch Transmission Technology B.V. Inmiddels is hij cum laude geslaagd en mocht op 8 juli zijn HAN-diploma in ontvangst nemen.

31ca7d5a-0cf3-11ee-8e89-02565807075b Umang Tulsi verdedigt zijn verhaal op ACE Student Award
Umang Tulsi presenteert zijn afstudeeronderzoek bij Bosch Transmission aan de ACE juryleden

De gelukkige student vertelt dat zijn 5 maanden stage bij Bosch Transmission op 24 januari 2020 tot een goed einde kwam. "Ik ben erg blij met de kennis en vaardigheden die ik in deze periode heb opgedaan. Bovendien maakten de mensen met wie ik werkte en contact had, mijn tijd echt speciaal."

Bij de uitreiking was ook Thomas Reinders van Bosch aanwezig. Hij is vol lof over de afstudeeropdracht van Umang Tulsi. Hij vertelt dat Umang fantastisch werk heeft afgeleverd, heel bruikbaar voor Bosch. "Ook als persoon heb ik veel waardering voor Umang."

Umang Tulsi vertelt over zijn afstudeeronderzoek

Waar ging het onderzoek over?

Umang: "Mijn onderzoek ging over het ontwikkelen van een Machine Learning Model dat door het invoeren van testdata kan voorspellen of er fouten in een model zitten. Bosch heeft een nieuwe test ontwikkeld, de zogenaamde Variator Quality and Reliability Test. Mijn afstudeeropdracht bestond uit het analyseren van de product data en beschikbare ruwe data voor die test. Dat deed ik met data mining, waarmee je ruwe data kunt omzetten in bruikbare informatie. Daarbij gebruikte ik machine learning modellen, database systemen en statistische gegevens."

Het resultaat was bijzonder goed, want het leidde tot nieuwe inzichten. "Met een machine learning model kan Bosch met het invoeren van testdata voorspellen of er fouten in het product zitten en er kunnen ook nieuwe producten ontwikkeld worden, die zelfs zonder productie met het machine learning model beoordeeld kunnen worden. Bosch was heel tevreden met de resultaten van het afstudeeronderzoek", glimlacht Umang.

Hoe was stage lopen bij Bosch?

Umang: "Het was een van de meest stressvrije periodes van mijn leven. Want als werk niet als werk voelt, weet je dat je plezier hebt. De herinneringen die ik samen met deze geweldige collega's heb gemaakt, zal ik voor altijd koesteren."

Umang is erg dankbaar voor deze prachtige en uitdagende kans die hij heeft gekregen en wil iedereen bedanken, in het bijzonder zijn begeleider Thomas. "Dus laten we blijven leren en blijven pushen en kijken wat de toekomst voor ons in petto heeft!"

Umang Tulsi heeft de ACE Student Award 2021 gewonnen. Hij neemt zijn prijs is ontvangst uit handen van Kees Slingerland, directeur ACE , en Reinier Regter, voorzitter jury en directeur bij Pon

Andere nominaties

Umang was niet de enige, want er waren meer HAN-studenten Automotive genomineerd. Wie dit waren?

• Tom te Brake - afstudeerbedrijf PON Gazelle
  • Ricky Hirani - afstudeerbedrijf Hyster-Yale Group
  • André Snippe - afstudeerbedrijf Mitsubishi

Daarnaast waren ook nog 2 studenten van Fontys Automotive genomineerd:

• Rob Philipsen - afstudeerbedrijf RAI Automotive NL
  • Niels Winter - afstudeerbedrijf ACE Mobility

De genomineerden hebben ook nog een leuke prijs in ontvangst mogen nemen. ACE heeft deze Student Award in het leven geroepen om de kennis en innovatie in de automotive bedrijven zichtbaar te maken.

Bronnen: ACE, LinkedIn