AMM-resultaten NSE 2021: we zijn trots

Van 18 januari t/m 12 maart is dit jaar de NSE afgenomen onder ruim 330.000 studenten in Nederland. Van onze academie heeft bijna de helft van de studenten de studentenenquĂȘte ingevuld, iets waar we erg dankbaar voor zijn! Daarmee zitten we iets hoger dan het gemiddelde van de HAN. We zetten verder de successen en verbeterpunten op een rijtje.

6aba2104-0ce6-11ee-b9d1-02565807075b man pakt lachend foto van tafel

Verbinding met de student

De resultaten laten zien dat onze AMM-studenten met name de betrokkenheid en het contact van onze opleidingen hoog waarderen (gemiddeld 71%). Een percentage waar we met name in deze tijden van corona extra trots op zijn! Verbinding met onze studenten hebben wij hoog in het vaandel staan en er zijn daar het afgelopen studiejaar veel initiatieven voor opgezet. Het komende studiejaar zullen deze doorontwikkeld worden en we kijken dan ook uit naar het NSE-resultaat van volgend jaar.

Verbinding met de praktijk

Werken in de driehoek en sterk in verbinding staan met de praktijk zijn belangrijke speerpunten bij Mens en Maatschappij. We zijn dan ook erg blij om te zien dat we bovengemiddeld scoren op de aansluiting op de beroepspraktijk en de studiebegeleiding. Waarbij we dit met name terug zien in de resultaten van de ouderejaars van onze academie (beide 75%).

Deeltijd

Een speciale vermelding is op zijn plek voor onze deeltijdopleidingen. De top 3 best beoordeelde opleidingen van AMM bestaat uit drie masters: de Master Pedagogiek (gemiddeld 86%), de Master Social Work (gemiddeld 85%) en de Master Management en Innovatie in maatschappelijke organisaties (gemiddeld 85%). De absolute topscores liggen echter bij Management in de Zorg, waar zowel in de deeltijd bachelor als de associate degree 100% gescoord wordt op studiebegeleiding. Geweldig!

Verbeterpunten

Natuurlijk hebben we niet alleen maar positieve resultaten gekregen. Met name in de toetsing en beoordeling en de inhoud en opzet van de opleidingen ligt ruimte voor verbetering. Ook valt op dat de eerstejaars lagere tevredenheidsscores hebben dan de ouderejaars. Hetzelfde voor de voltijd ten opzichte van de deeltijd. Na de zomer starten de gesprekken om de resultaten om te zetten naar concrete speerpunten voor het komende studiejaar.