Doe mee aan de Student City Challenge

Wil jij het verschil maken op het gebied van voeding, studentenhuisvesting, je campus, studentenwelzijn of mode? Meld je dan aan voor de Student City Challenge. Je werkt samen met andere ambitieuze studenten uit Arnhem aan 'het idee van morgen'. Dit doe je onder begeleiding van professionele coaches en je pitcht je idee voor een jury.

267954 Binnenstad Arnhem in de avond

Over de Student City Challenge

Op 28 mei vindt de Student City Challenge plaats. Dit is een samenwerking tussen de HAN, ArtEZ, Van Hall Larenstein, ROC Rijn IJssel en de gemeente Arnhem. Student City Challenge is een Engelstalig evenement, waarbij je op een praktische en laagdrempelige manier leert wat er komt kijken bij inventive creative thinking, ideation en het ontwikkelen van een businesscase. Als je meedoet kun je kiezen uit 5 thema´s en kom je terecht in een multidisciplinair team. Door middel van interactieve workshops werk je van idee, naar business case en strakke startup pitch, die de 3 beste teams tijdens de finale mogen presenteren aan de jury.

Voor wie en wanneer?

Dit evenement is bedoeld voor 2e- en 3e-jaars studenten van alle opleidingen. Zij kunnen op vrijdag 28 mei in een 15-uur durende pressure cooker (9.00 - 23.30 uur) met elkaar aan de slag.

5 thema's

De thema's waaraan je tijdens dit event kunt werken, zijn

1. Student housing: Hoe zie jij jouw toekomstige studentenwoning? Bedenk een woonconcept waarbij duurzaamheid en sociaal maatschappelijke impact een uitgangspunt is. Wat is voor jou een mooie locatie in Arnhem? Wil je gemengd wonen? Sociale rijkdom? Circulair ontwerp/energietransitie? En wat zou binnen dit concept kunnen bijdragen aan een gezonde levensstijl?
  2. Student well-being post Covid: Hartstikke leuk, studeren. Een geweldig avontuur. Maar wat als het minder met je gaat? Bedenk een oplossing om een bijdrage te leveren aan het welzijn van studenten in de breedste zin van het woord (waar kun je terecht met je gevoelens van eenzaamheid, zorgen over financiën, gezondheid, studie of persoonlijke vragen?)
  3. Knowledge campus region Arnhem: Wat maakt een studentencampus aantrekkelijk? Hoe zou je het huidige campusgebied kunnen verbeteren?
  4. Sustainable Fashion and the Student: Arnhem is bekend als modestad. Maar hoe kunnen we dit ook onder studenten laten leven oftwel hoe zetten we Arnhem op de kaart als duurzame modestad, niet alleen bij events, maar het hele jaar door?
  5. Local food concept: Hoe kunnen we ervoor zorgen dat in 2025 zo'n 25% van alle voeding in Arnhem lokaal wordt geproduceerd?

Meer lezen en aanmelden

Via deze website lees je meer over de Student City Challenge. Meedoen?! Via deze link ga je direct naar het aanmeldformulier, waar je ook aan kunt geven met welk thema jij graag aan de slag wilt gaan.