Toch een beetje buitenland-ervaring

We verlangen allemaal naar reizen, naar andere oorden, een andere omgeving, andere mensen, maar blijven -noodgedwongen- allemaal in Nederland. Elf studenten dachten daar echter anders over. Zij zijn uit het buitenland gekomen om bij ons de minor Education in International Perspective te volgen.

Smartphone ligt op landkaart met kompas en oordopjes

Samen met 24 Nederlandse studenten van de lerarenopleidingen van de Academie Educatie volgen deze studenten uit België, Duitsland, Engeland, Oostenrijk en Spanje en Bolivia de minor Education in International Perspective bij de HAN.

Sommige minorstudenten hebben er veel voor over moeten hebben: eerst dagen in quarantaine na aankomst in Nederland en de Spaanse studenten wachten nog totdat ze ons land in mogen. Zij zitten dáár in quarantaine en volgen online de lessen. Maar de kick-off maakte alle moeite al direct de moeite waard: de studenten hebben allemaal zin in nieuwe ontmoetingen, nieuwe inhouden en een nieuwe omgeving.

Leerdoelen

We zijn blij dat we - ondanks de pandemie- deze nationaliteiten bij elkaar hebben kunnen brengen; het samenwerken met internationale studenten is een belangrijk doel van deze minor, zodat er een interactieve ‘internationale leergemeenschap’ gevormd wordt. Daarnaast leren de studenten:

• via verschillende vormen van input nieuwe onderwijsvragen of inhoud, uitdagende benaderingen en onderwijsstrategieën in een internationale context bespreken;
  • reflecteren op elkaars educatieve ideeën en idealen
  • actief deel te nemen aan discussies en presentaties, probleemoplossende tutorials en peer group coaching.

Educatieve minoren

Geïnteresseerd in een educatieve minor, zoals bijvoorbeeld Educational needs of De betekenisvolle leraar? Doe mee met de online minorenmarkt op 23 of 25 februari of lees meer over de minoren op www.han.nl/minoren