Meld je aan
Startdatum is nog niet bepaald
Meer informatie ...
Brochure, helpdesk
  • ASK HAN
    We helpen je graag persoonlijk verder

Forse toename ledenaantallen studieverenigingen van lerarenopleidingen

Een fors aantal studenten heeft zich aan het begin van dit studiejaar ingeschreven bij één van de studieverenigingen van de Academie Educatie aan de HAN. Zo zag studievereniging Pontifex een toename van maar liefst 75% in vergelijking met de vorige introductie. Landelijk hadden verenigingen vorig jaar iets meer dan 10.000 inschrijvingen, dit jaar zeker 15.200. Dit is een stijging van ruim 50% in het aantal leden van studieverenigingen en studentenverenigingen. De cijfers zijn nog niet definitief, bij enkele verenigingen kunnen studenten zich nog aanmelden.

Groep studenten in gesprek lachend

Studieverenigingen Academie Educatie

Zoals boven vermeld heeft studievereniging Pontifex een toename van maar liefst 75% in het aantal aanmeldingen in vergelijking met vorig studiejaar. Vorige introductie hebben 40 studenten zich ingeschreven, waar dit jaar 70 nieuwe studenten zich hebben aangemeld. Dit zet Pontifex op het totale aantal van 191 leden. Studievereniging Fabulinus ziet weinig verschil met de vorige jaren. Zelf denkt Fabulinus dat dit komt doordat de introductie van Fabulinus niet zo lekker verliep, en er online wat dingen mis gingen. Studievereniging Meesterlijk heeft helaas geen overzicht van ledeninschrijvingen van de vorige introductieweek, maar kan wel zeggen dat tijdens deze intro 44 nieuwe studenten zich hebben aangemeld bij studievereniging Meesterlijk

Belang van sociale contacten

"Nieuwe eerstejaars hebben na maanden sociale onthouding behoefte aan een sociaal en actief studentenleven", verwoordde voorzitter Kayleigh Schmitz van Sint Olof in Tilburg eerder de grote animo. "Daarnaast leren de nieuwe eerstejaars bij een bijna volledige digitale introductieweek weinig studiegenoten kennen". Daarom is lid zijn van een studievereniging vooral in deze tijd een mooie manier om sociale contacten op te bouwen binnen je opleiding.

Word lid!

Zag jij door de (digitale) bomen het bos niet meer en ben je daarom vergeten om jezelf in te schrijven voor één van bovenstaande studieverenigingen? En zou je toch graag lid worden van een studievereniging? Meld je dan snel aan bij één van onderstaande studieverenigingen.

Linguafranca
Pontifex