Feestelijke viering 15 jaar impact met Lean op de HAN

4b4647d0-beb1-11ee-8ab4-ddb6117eb418 HAN Lean Event 2024

Het derde lustrum, 15 jaar Lean onderzoek en onderwijs daar zijn we trots op. Dit vierden we op donderdag 25 januari 2024 samen met onze relaties, (ex-)collega’s en studenten tijdens het HAN Lean Event. Dit jaar met een extra feestelijk tintje, drie themasessies en een cadeautje voor alle aanwezigen

15 jaar Lean, 15 jaar impact

Leren van onze studenten

Daarna was het woord als vanouds aan onze studenten. Maar liefst 18 studentkoppels uit de voltijd en 2 deeltijdstudenten van de minor Lean Management presenteerden hun verbeterprojecten.

Na een pauze met ballonnen en taart was de keuze uit drie themasessies.

4b4647d1-beb1-11ee-8f37-97b0909c1370 Een student presenteert zijn verbeterproject tijdens het HAN Lean Event 2024

Verdieping tijdens themasessies

Alumnus Bart Snijder
Bart Snijders is alumnus van de Minor Lean en eigenaar van Sprints & Sneakers. Bart ging in zijn bijdrage voor een belangrijk deel in op het gebruik van Artificial Intelligence en de grote mogelijkheden die dat biedt. Een belangrijke tip van zijn kant: Train jouw toepassing van AI continu zodat het algoritme resultaten genereert die steeds  beter bij je passen. 18 minuten trainen per dag helpt al om daarin stappen te maken. Meer weten over Bart? Lees ook het interview dat wij onlangs plaatsten.

Praktijkverhaal smart manufacturing door Peter van Buuren
Relaties die meer wilden weten over smart manufacturing in het mkb waren bij deze sessie op de juiste plek. Peter van Buuren is directeur bij Verheij Metaal en maakte in de afgelopen jaren flinke stappen op het gebied van smart manufacturing.

4b4647d6-beb1-11ee-b035-03c26b1d274a HAN Lean Event 2024, presentatie Bart Snijders

Leren en ontwikkelen met Marcella Hoogeboom
Marcella nam deelnemers mee in het belang van het ontwikkelen en opleiden van medewerkers voor Smart industrie. Voor een succesvolle overgang naar Smart Industry zijn nieuwe vaardigheden cruciaal. Reskilling, zowel via formele opleidingen als hands-on ervaring op de werkvloer, vormt de optimale aanpak voor vakmensen om gelijke tred te houden met exponentiële technologische ontwikkelingen.

4b4647d7-beb1-11ee-b542-8281166aba75 HAN Lean Event 2024, sfeerbeeld van de themasessie Leren en ontwikkelen

Top 3 verbeterprojecten

Deze feestelijke dag werd extra feestelijk afgesloten met de bekendmaking van de beste drie verbeterprojecten van dit studiejaar.

1. Sil Janssen en Marga Rijksen: Horti Laboratorium: meer overzicht, minder kosten (Eurofins)
  2. Merlijn Heemskerk: Matchingsproces stage (mboRijnland)
  3. Denron Haaijema en Mitchell Pannekoek: Vermindering van kosten en verhoging klanttevredenheid (VB-Airsuspension)
4b4647da-beb1-11ee-a633-a3eb35bd6b0c HAN Lean Event 2024
V.l.n.r. Vincent Wiegel, Merlijn Heemskerk, Marga Rijksen, Sil Janssen, Denron Haaijema, Mitchell Pannekoek en Stef Tiggeloven

Gefeliciteerd!

We feliciteren deze studenten met hun podiumplek, maar ook alle andere minor studenten van de minor Lean met het behalen van hun Lean Green Belt. We hebben genoten van alle mooie projecten en de energie die deze hele middag duidelijk voelbaar was.

4b4647db-beb1-11ee-8081-8326f96698b7 Foto van alle voltijdstudenten van de minor Lean Management 2024

Zonder jullie geen feest

Graag bedanken we alle studenten, collega’s, partners en overige relaties voor hun deelname. We hebben genoten van de middag voor en met jullie. We hopen elkaar snel weer te zien bij een van onze evenementen.

Wie jarig is trakteert

Voor ons waren de presentaties van onze studenten, de praktijkverhalen en de mooie gesprekken tijdens het HAN Lean Event een cadeau. Maar wie jarig is trakteert! Dus geven wij ook graag iedereen die aan deze lustrumeditie deelnam een cadeau. Deelnemers aan het HAN Lean Event 2024 kunnen in 2024 een maal gratis deelnemen aan een workshop of masterclass naar keuze. Dit doen ze door gebruik te maken van een speciale code die Vincent Wiegel al noemde tijdens de afsluiting. Deze code wordt via de mail met alle aanwezigen gedeeld.

Meer weten over ons en de minor Lean

Ben je student en wil je graag meer weten over deze minor? Bezoek dan onze website.

Bent u op zoek naar gedreven studenten die een verbeterproject kunnen uitvoeren binnen uw bedrijf? Neem dan contact op met Stef Tiggeloven. Hij vertelt u graag meer over de mogelijkheden.