Constructeur Werktuigbouwkunde

Verder verdiepen via een associate degree

f4386522-0cf9-11ee-9669-02565807075b deeltijdopleiding, Constructeur Werktuigbouwkunde, associate degree

Nu het einde van het schooljaar nadert, nemen we weer afscheid van een lichting studenten die hun opleiding succesvol hebben afgerond. In een tweeluik zetten we studenten die de deeltijdopleiding Werktuigbouwkunde cum laude hebben afgerond, in de spotlights. In deel 1: Anouk van Maren.

Bijscholen

Anouk heeft de afgelopen 2 jaar de associate degree Constructeur Werktuigbouwkunde gevolgd. Zij begon aan de opleiding nadat ze de bachelor Industrieel Product Ontwerpen had afgerond en enkele jaren als engineer had gewerkt. Na een paar jaar was ze toe aan meer verdieping en meer theoretische achtergrondkennis over het beroep dat ze uitoefende. Constructeur Werktuigbouwkunde sloot mooi aan op deze wens.

Toen ze aan de opleiding begon, had ze nog niet direct een passende werkplek voor de deeltijdopleiding maar uiteindelijk kwam ze dankzij een van de docenten van de HAN bij Heves Engineering.

Eenmaal aan de slag gegaan bij Heves Engineering kon Anouk aan het werk bij een klant die kunststof producten produceert. Het viel haar echter al snel op dat veel van de producten, nadat ze uit de freesmachine kwamen, van slechte kwaliteit waren. Toen het tijd was om met haar afstudeeropdracht te beginnen, kwam Anouk dan ook zelf met het idee om onderzoek te doen naar mogelijke frees-optimalisatie.

Anouk van Maren

In elke nieuwe opdracht en in elke nieuwe functie leer ik weer bij, dat spreekt mij aan en past bij mij. Zolang ik dat heb, zit ik helemaal op mijn plek.

Cum laude

Tijdens haar onderzoek keek Anouk niet alleen naar de oorzaken van de slechte kwaliteit maar verdiepte zich ook in mogelijk oplossingen voor het probleem. Uiteindelijk ontwikkelde Anouk in haar onderzoeksfase een proof of concept. Met dit concept heeft ze Heves Engineering handvatten gegeven om de frees-optimalisatie verder te gaan uitvoeren. Het bedrijf is dan ook erg blij met het onderzoek dat Anouk heeft uitgevoerd. Anouk volgde bij de HAN de 2-jarige associate degree-opleiding, maar het onderzoek dat zij afleverde was een bachelor- waardig onderzoek. Geen wonder dat zij haar opleiding cum laude heeft kunnen afronden.

De toekomst

Inmiddels is Anouk vanuit Heves Engineering alweer bij een andere klant aan de slag gegaan. “In elke nieuwe opdracht en elke nieuwe functie leer ik weer bij, dat spreekt mij aan en past bij mij. Zolang ik dat heb zit ik helemaal op mijn plek.”

Namens de Academie Engineering en Automotive willen wij Anouk, samen met de andere afgestudeerden, van harte feliciteren met hun behaalde resultaat!

Benieuwd naar deel 2 van dit tweeluik? Je vindt het artikel hier.

Over deze associate degree

Constructeur Werktuigbouwkunde

Je kennis verdiepen of, net als Anouk, verbreden? Dan is de 2-jarige associate degree Constructeur Werktuigbouwkunde misschen wel iets voor jou.

33537 werktuigbouwkunde studenten samenwerken