Terugblik Educatie Collegetour '21/'22

Pepijn Lanen

373522 Foto Pepijn Lanen voor gebruik Educatie Collegetour

Op 24 maart 2022 was rapper en tekstschrijver Pepijn Lanen, ook wel bekend als Faberyayo, te gast bij HAN Educatie Collegetour.

Pepijn Lanen schreef samen met zijn collega's van De Jeugd van Tegenwoordig het nummer Watskeburt. Nederland zingt het massaal mee: ‘Je bent een sjembek dat zeurt, maar je weet niet watskeburt, watskeburt, watskeburt…’.

Aan teksten als deze is te zien hoe verfrissend en origineel zijn werk is. In 2020 heeft hij zelfs de Lennaert Nijgh Prijs gewonnen voor de beste Nederlandse tekstdichter van het jaar. Wat kan het onderwijs leren van deze creatieve woordkunstenaar die zo populair is bij jongeren?

Tijdens de Collegetour stelden meerdere studenten hem vragen. Pepijn gaf daarbij aan dat hij zelf geen serieuze student was, maar toch zijn droom werkelijkheid heeft kunnen maken. Zijn gouden tip daarbij: als je ergens aan begint, maak het dan af. Dan heb je iets om trots op te zijn.

Bekijk de video