Digitale Werkplaats Arnhem Nijmegen Ontdek mogelijkheden van online-ondernemen

hangar-zakelijk-gesprek

Vanuit Digitale Werkplaats Arnhem Nijmegen, DWAN, worden aan mkb-ondernemers Creatieve Sessies, CS, aangeboden: in 3 uur ontvangen ondernemers nieuwe mogelijkheden en feedback op de organisatie en online-marketing.

Ben Cornelissen en Mark Rozenboom faciliteren deze bijeenkomsten sinds corona online, via MS Teams en Miro. Creatieve sessies blijken een groot succes: vanaf januari jl. tot aan de zomervakantie zijn er 30 bijeenkomsten gepland! Meer weten? Bekijk het aanbod online.

Meerwaarde creatieve sessie

Voor ondernemers is de meerwaarde ervan:

• in no time nieuwe inzichten verkrijgen voor hun vraagstuk;
  • reflectie op eigen organisatie;
  • duidelijke stappen met mogelijk extra ondersteuning door studenten;
  • studenten, opgegroeid in het digitale tijdperk, bieden frisse inzichten voor o.a. online-marketing en vindbaarheid van de onderneming.

Werkwijze creatieve sessie

Via het aanmeldformulier op de website meldt de mkb’er zich aan voor de vrijblijvende intake. Hierna wordt de CS voorbereid met de probleem- en vraagstelling, zoals: “Hoe kan organisatie X haar aanbod on- en offline beter vermarkten waardoor klandizie verhoogd wordt?”

Deelnemers

5 Genodigden vanuit de opdrachtgever en 5 studenten gaan samen aan de slag via de online tool Miro. Iedere deelnemer kan in een eigen online-omgeving werken, zie het voorbeeld hieronder. Van tevoren ontvangen deelnemers een heldere online-instructie. Momenteel nemen studenten deel vanuit volgende opleidingen:

• Communicatie & Multimedia Design;
  • Commerciële Economie;
  • ICT;
  • E-commercemanager, ROC RijnIJssel;
  • International Business & Marketing, ROC RijnIJssel.
302617 Inhoud van workshop creatieve sessie
Voorbeeld workshop 2/4 creatieve sessie deelnemers

Resultaat Creatieve Sessie

De Creatieve Sessie is opgebouwd uit erkende creatieve technieken waarmee vernieuwende oplossingen in no time worden bedacht, geregistreerd en geprioriteerd. De ondernemer ontvangt naast de ideeën een rapport met aanvullende adviezen waarna een vervolggesprek over mogelijke ondersteuning door studenten: de eerste stappen van online-ondernemen worden hierdoor mogelijk.

Deelnemende ondernemers

Volgende ondernemers hebben de CS bijgewoond:

‘Onuitgesproken’
richt zich op het verzorgen van trainingen in non-verbale communicatie;

‘Gezonderwijs’
helpt cliënten op weg naar een gezondere levensstijl.

Eigenaar ‘Onuitgesproken’: “De creatieve sessie heeft mij meer mogelijkheden geboden waarmee ik klanten voor mijn bedrijf kan vinden. Ik heb nu zicht op doelgroepen waaraan ik zelf niet had gedacht en die zeker zeer kansrijk zijn. Bovendien kan ik via de mogelijkheden die me nu zijn aangereikt, weer voortborduren en netwerken.”

Eigenaar ‘Gezonderwijs’: "Voor welke uitdaging je ook staat als ondernemer, een paar uur sparren met mensen die in het digitale tijdperk zijn opgegroeid, kan je een andere kijk geven op je bedrijf en de zichtbaarheid ervan. Ivonne wordt na de CS verder geholpen bij het doorontwikkelen van de online-marketing en social media.

Ontstaan creatieve sessie

Mark Rozenboom was studentmedewerker en projectleider bij het Student Research Center, SRC, waarbij hij diverse opdrachten begeleid heeft. Na afstuderen is Mark teruggekeerd als projectleider. Tijdens het uitvoeren van een van de opdrachten in 2016 liep hij tegen een probleem aan: hoe zou hij de bedachte ideeën vastleggen en laagdrempelig draagvlak creëren voor de doorontwikkeling van een app voor ouderen? Door creatieve technieken te combineren ontstond de Creatieve Sessie.

Collega Ben Cornelissen, eindverantwoordelijke DWAN en SRC, is bij Rijn Consult (AKOZO Nobel) opgeleid tot erkend trainer ‘Lateral Thinking’ dr. Edward deBono en heeft jarenlang trainingen verzorgd voor bedrijfsleven en provinciale en gemeentelijke overheden. Inmiddels hebben zij samen sinds 2016 al meer dan 50 CS begeleid. “Elke sessie brengt opnieuw verassende inzichten en kennis met zich mee”, aldus Ben en Mark.

133392 Mark Rozenboom en Ben Cornelissen van het SRC
Mark Rozenboom en Ben Cornelissen op station Arnhem in het kader van Student as Partner.

Meer weten of aanmelden?

Neem contact met ons op via het aanmeldformulier en wij kijken samen naar de mogelijkheden. Stuur voor vragen een mail: DWAN@han.nl.

Op social media delen we regelmatig kennis en tips voor online ondernemen: