Afbeelding groeiproces vlinder voor RAAK onderzoeksproject

Wil je graag formatief handelen en evalueren een stapje verder brengen in jouw klas of in de school? Kom dan op 2 november naar het congres ‘formatief evalueren als brug tussen onderwijs en leren’. Het RAAK-PRO project presenteert dan de laatste uitkomsten en we gaan van en met elkaar verder leren.

Snelle info

Datum en tijd

Locatie
HAN Campus Nijmegen - I/O gebouw
Kapittelweg 35
Nijmegen

Deelname
Gratis

Steeds meer scholen en leraren willen toetsing en beoordeling van leerlingen zo inzetten dat het het leren stimuleert. Niet alleen als afsluiting van een leerproces. Die formatieve aanpak blijkt in de praktijk nog best lastig. Want hoe ontwerp je formatief evalueren in samenhang zodat het je op het juiste moment de juiste informatie geeft om het leren te kunnen ondersteunen? En hoe zorg je ervoor dat jij en de leerlingen hier vervolgens ook echt iets mee kunnen doen in je lessen?  

Met deze vragen zijn we de afgelopen vier jaar aan de slag geweest in het RAAK PRO project ‘formatief evalueren als brug tussen onderwijs en leren’. Op 2 november 2023 presenteren we de uitkomsten van dit project.  
 
Dus wil jij graag formatief evalueren/handelen een stapje verder brengen in je klas of op school ben je van harte welkom om op donderdag 2 november 2023 van en met ons te leren!  

Voor wie?

De uitkomsten van het project komen uit de vo context maar kunnen naast leraren uit het vo ook zeker geschikt zijn voor leraren uit het mbo, po of h(b)o.

Programma

13.45-14.00 Ontvangst

14.00-14.45 Keynote Janneke van der Steen (Projectleider en Senior Onderzoeker)

14.45-15.00 Pauze

15.00-16.00 Workshopronde 1

16.00-16.30 Pauze

16.30-17.30 Workshopronde 2

17.30-18.30 Feestelijke afsluiting en netwerkborrel

 

Bekijk hier het uitgebreide programma

 

Uitgebreide informatie programma

Meer informatie over de Workshops ronde 1 & 2

Aanmelden

Gratis aanmelden is mogelijk via de knop bovenaan deze pagina.

Projectpartners

  • HAN University of applied sciences / Onderzoeksteam Kwaliteiten van Leraren en 2e graads lerarenopleidingen HAN Academie Educatie
  • Alberdink Thijm college en Aloysis College
  • Beekdal Lyceum
  • Mondial College, locatie Meeuwse Acker Nijmegen
  • Nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling (SLo)
  • Overige partners: Open Universiteit, Universiteit Maastricht, Universiteit Wageningen (onderwijs- en leerwetenschappen), Hogeschool Utrecht (lectoraat Beroepsonderwijs), Phronese | Training & advies 

 

 

Meer informatie
 

Bekijk de projectpagina

Hoe kan een programma van formatieve leeractiviteiten docenten ondersteunen om in hun onderwijs onderbouwde beslissingen te nemen over de benodigde vervolgstappen in onderwijs en leren.’ Hiervoor willen de consortiumleden hun kennis, deskundigheid en expertise inzetten. Het project sluit nauw aan bij landelijke onderwijsontwikkelingen en onderwijsbeleidsagenda’s zoals formatief evalueren, gepersonaliseerd leren en kwaliteiten van de leraar.

Studenten achter laptop
Lectoraat
 

Eigentijds beoordelen en beslissen

Beoordelen en beslissen staat volop in de belangstelling. Het wordt voor iedereen in het onderwijs duidelijker dat het anders moet én kan. Ons lectoraat richt zich op de vraag hoe je een eigentijds programma van beoordelen en beslissen inricht. 

studenten discussieren en luisteren