109997 groep van zorgverleners en zakenmensen tijdens vergadering

De HAN, Radboudumc, CWZ, ZZG zorggroep en Waalboog organiseren de regionale 'hub' van het European Nursing Congress, Future Proof Nursing 2022 (ENC22). Hoe kunnen verpleegkundigen samen met onderzoekers, docenten, studenten en beleidsmakers werken aan toekomstbestendige verpleegkundige zorg?

Snelle info

Datum en tijd

HAN Campus Nijmegen
Laan van Scheut 10
Nijmegen

Deelname
Kosteloos na aanmelding. Accreditatiepunten in aanvraag.

Regionale samenwerking Nijmegen

Verpleegkundige als voortrekker verandering

Hoe kun je als verpleegkundige als voortrekker van verandering werken? Hoe kunnen wij als professionals in de regio Nijmegen samenwerken aan het toekomstbestendig maken van verpleegkundige zorg? Wil jij als verpleegkundige, verzorgende, onderzoeker, docent, student of beleidsmaker weten welke initiatieven en projecten er in onze regio al zijn? En ook meewerken aan verandering?

Dan ben je op 4 oktober 's middags na het algemene voorprogramma van harte welkom bij de bijeenkomst van onze regionale 'hub' van ENC22 Nurses as key drivers of change!

14.30-15.30 uur

Voorprogramma - optioneel

Het algemene ENC22 programma vanaf 14.30 uur is optioneel. Na een openingsceremonie met Rita Arts, bestuurder De Waalboog, en Ernst Kuipers, minister VWS, volgt de officiële aftrap in de regio-hub Nijmegen met Minke Nieuwboer, HAN, als dagvoorzitter.

15.30 - 21.00 uur

Programma regio Nijmegen

Informatie?

Meer informatie of vragen over de organisatie van het programma? Stuur een mailbericht naar onze contactpersoon:

Verpleegkundigen als voortrekkers van verandering

Future Proof Nursing ENC22

De dynamiek in de zorg is groter dan ooit, net als de uitdagingen. De grenzen tussen ziekenhuiszorg en eerstelijnszorg vervagen. Vooral in de ouderenzorg en thuiszorg bestaat dringend behoefte aan hoogopgeleide verpleegkundigen. De digitale mogelijkheden groeien snel. Het valt niet mee de regie te behouden bij de implementatie van technologie. Ethische en juridische kwesties vragen ook dringend onze aandacht, net als een 'groenere' bedrijfsvoering.

Tijdens het ENC22, een virtueel congres met lokale hubs van 4 tot 7 oktober 2022, gaat het over de uitdagingen waar de zorg voor staat. Hoe kunnen verpleegkundigen als voortrekkers van verandering werken?